Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Icabank?

Skrivet av Josefin med Ella 030712
FUnderar av och till på att byta från föreningssparbanken till Ica banken. Avgifterna är mindre, sparräntan högre.
Någon som är bra på sånt som har åsikter?
Känner att det är så mycket man kan missa, och på så sätt kanske göra något man ångrar.
Någon?
Svar på tråden: Icabank?

en sak som hindrade oss

Skrivet av  Katta m Alex010320 & Manda030730
var att det bara är mastercard till ica kortet.
Enligt gubben dras inte pengarna på en gång från ett mastercard utan kommer på en räkning varje månad. Lite jobbigt då jag aldrig betalar kontant heheh.

Hoppas att det kanske är så att det kan dras på en gång, är det så får nån gärna säga till för då finns det inget som stoppar oss iallafall. inte sen FSB började ta 10:- för att ta ut nån annanstans än hos dom.
 

fast,

Skrivet av  Josefin med Ella 030712
att det kommer på räkning en gång per månad gäller bara om man har ica banken plus. Om jag förstått det rätt. Annars skulle inte jag heller vara intresserad.
 

jaha

Skrivet av  Katta m Alex010320 & Manda030730
så det går att betala som med ett visa kort alltså? i så fall ska vi nog överväga allt igen :D

Gubben vet inget om just icas utan det var hans erfarenhet med Mastercard sen innan som var så där.

Vi har billånet på ica så det vore ju himla käckt om vi kunde byta allt dit.
 

Ja

Skrivet av  Josefin med Ella 030712
det är skönt men så få ställen att hålla ordning på som möjligt.
 

Jag är mycket nöjd

Skrivet av  Åsa m Aron o Ruben
Har haft icabanken ett år nu. Tycker det är skönt att inte vara bunden till att springa till banken innan kl 15. Nu kan jag tex sätta in dricks mm på väg till jobbet.
 

Artiklar från Familjeliv