Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni det stormigt hos er...

Skrivet av Becka med Selma 11/7-03 + 2 till
denna helg? Vädret utomhus tänker jag på då alltså först och främst, inte i förhållanden och så... *ler*

Här är det värsta snöstormen nu med snö som yr omkring och bildar drivor. Men jag tror vi här uppe bara fått slutet på ovädret, hur är det med er som bor på kusten mer söderut, kanske elen har varit borta?
Hoppas ni har det bra i varje fall, vad hittar ni på denna söndag?

Det var meningen att Elvira skulle få fara och skida för första gången i sitt liv, med sin pappa, idag. Men i det här vädret skickar jag inte ut min flicka i nått skidspår...
På förmiddagen var vi på Familjegudstjänst med många söndagsskolbarn, och jag blev ombedd att komma med och sjunga några sånger och fick stå tolka noter och hålla i micken "precis som förr i tiden" då jag gick på 2årig musiklinje och turnerade och uppträdde mycket. Jisses vad jag har saknat det märkte jag nu, har inte sjungit med mick och komp på länge nu, härligt att få pyssla med det man gillar och är rellativt bra på.
Härligt att stå och sjunga med komp med trummor och bas och piano och tolka noter och takter igen, vi övade ½ timme före, 3 sånger jag aldrig hört förr. Det måste jag nog göra igen snart :)
Svar på tråden: Har ni det stormigt hos er...

Nej, men igår kväll...

Skrivet av  Lillan med Carl -03
var det ruskig storm!

Vi åkte hem från Skåne igår på dagen och det var varningar för att ge sig ut på vägarna, vilket jag kan förstå. Att åka i nordostlig riktning (från Malmö via Göteborg till Lidköping som ligger 14 mil från Göteborg om man tar E20) var nog den mest bensinsnåla resa vi gjort någonsin. Pasqui behövde knappt trycka på gaspedalen annat än i uppförsbackar ;-))
 

Jodå, här har det stormat

Skrivet av  Lina m Meja
rejält. I går kväll och i natt var det värst. Massor av grenar har blåst mer i parken utanför.
Ström har vi iallafall haft hela tiden men så bor vi mitt i stan också. Jag misstänker att det inte finns så mycket av den varan på jobbet (jobbar i en byskola ca 1 mil utanför stadsgränsen) däremot. Hoppas att de fixar det tills i morgon när jullovet är slut.
Idag har vi annars inte pysslat med så mycket, har städat bort julen och varit och handlat mat.
 

I natt

Skrivet av  Helena med Ellen
blåste det som bara attan. Min man och jag var vakna mellan 2-4. Vår grill flög omkring runt huset och alla utemöbler (i plast) blåste omkring. Det var inte läge att gå ut och ta reda på dem. Det vågade vi inte.

Det har ramlat massor med träd här. Inget på vårt hur som tur är, men grannens fick 3 tallar, samt på en anna grannes tomt har det fallit minst 4 tallar (men inte på huset). Dessutom hade ett par jättetallar ramlat över vägen.

Lite spännande natt och morgon alltså!!!
 

Igår

Skrivet av  Gullan med Madelen -03+ 2 killar
var det stormigt värre här. Har varit ute och kollat läget idag o samhället är fullt av träd som fallit i trädgårdar mot hus och sånt. Och ute i skogen ja jösses, riktigt kaos.
Vi har strlm men våra grannar här på gatan neråt är utan sedan igår vid elva, vi var av med strömmen i några timmar igår. Då är det skönt med kaminen, vi har dessutom tvåå kokplattor på kaminen så barnen fick hamburgare stekta där igår kväll, lite småmysigt faktiskt.
Så härligt med musiken, fortsätt nu med det!
 

I går

Skrivet av  Siv m. David 030813
var det blåsigt värre, och vi var utan ström från ca 18.30 till 23.00. Sen vet jag inte om det var fler avbrott under natten, men det blåste rejält i alla fall...

I morse vaknade vi till en del omkullblåsta träd just utanför tomten - skönt att de föll åt rätt håll och inte in över oss...
 

ja jösses

Skrivet av  Nette
Här höll man nästan på att blåsa bort igår. Vi var ut och shoppade lite och jösses vad det blåste på hemvägen. Såg hur takpannor blåste ner från hustaken så polisen och brandkåren sprang omkring överallt iförda hjälmar och spärrade av gator och trottoarer och uppmanade alla att hållas inomhus. Idag när vi var ute kunde vi se hur det låg rött tegelstoft överallt längs med gatorna, såg också flera krossade skyltfönster och cyklar som låg lite här och där, men som tur är verkar folk ha klarat sig relativt oskadda för danskarna är minst sagt dåliga på att lyda uppmaningar från överheten så de flesta var ute som vanligt i stormen också faktiskt.
 

Artiklar från Familjeliv