Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

I morgon börjar Gustav på dagis!

Skrivet av Cissi med Gustav 2/8-03
Tänk att tiden gått så fort, att min lillkille ska börja sin inskolning i morgon. Vi får se hur det går, han är aldrig bekymrad när han är med andra eller när han lämnas men man vet ju aldrig. Alla får oftast en period då de inte vill, det kan vara i början eller komma efter veckor eller månader. Det är en fas alla inblandade ska gå igenom.

Jag ska skola in första veckan och Fredrik tar andra. Jag har inte varit så nervös eller tänkt så mycket, jag jobbar ju själv inom det, men nu känns det allt lite pirrigt.

Jag har börjat jobba 75 % procent också och förra veckan tyckte jag bara att jag var på jobbet och vände. Vilken skillnad på dag fastän det bara är 2 timmar mindre! Jag ser fram emot att jobba lite mindre, speciellt med tanke på att Gustav inte behöver vara så mycket på dagis.

Är det någon mer liten kille eller tjej som snart börjar dagis?
Svar på tråden: I morgon börjar Gustav på dagis!

Daniel börjar oxå på dagis imorgon!

Skrivet av  Maria m Daniel 7/7
Kan inte förstå vart tiden tagit vägen.
Tror inte att det kommer att bli några problem för våran del med inskolningen e-som Daniel har sin storebror på samma avdelning. Stället & personalen är ju bekant då Niklas gått på dagis 15 timmar/vecka när jag varit mammaledig.

Jag ska egentligen börja jobba 50% om två veckor, men e-som vi ska separera måste jag tyvärr gå upp lite i tid för att ekonomin ska gå ihop.
 

Ja, det kan nog bli kärvt

Skrivet av  Cissi med Gustav 2/8-03
och bara jobba 50 %. Lycka till i morgon, med flytt och med jobb! Kram!
 

Lycka till!

Skrivet av  Lina m Meja
Meja har ju gått halvtid sedan i augusti men börjar heltid i morgon efter 3,5 veckors jullov. Vi får väl se hur det går. Hon har ännu inte haft någon krångelperiod, allt har liksom gått för bra nästan. Hoppas att det fortsätter så.
 

Lova börjar oxå...

Skrivet av  Carina med Lova 9/8
på dagis imorgon! Vi har redan skolat in henne men i morgon är första riktiga dagen! Hon ska vara där i ca 8 timmar. Hon har bara sovit på dagis en gång och det gick bra, men man är ju ändå lite orolig! inskolningen har gått jättebra och hon tycker det är skoj med alla barnen. Hoppas att det kommer att gå bra för Gustav också.Lycka till!
 

Ja Madde

Skrivet av  Gullan med Madelen -03+ 2 killar
oxå, start imorgon om hon nu inte blir sjuk, står just nu på gränsen känns det som ,märker att det är nåt på gång hon är så hängig men inga andra symtom ännu så håll tummarna!
 

Alva börjar..

Skrivet av  Virre med Alva 23/7
på tisdag med sin inskolning..
Jag tar tisdagen och gubben resten av inskolningen som det ser ut nu.. Jag får mitt schema i morgon så det kan ju ändras..

Alva brukar vara glad i folk så jag tror att det ska gå bra med dagis.. men man vet ju aldrig när hon får nån mamma/pappa-abstinens..
 

Lycka till

Skrivet av  Cissi med Gustav 2/8-03
till er alla som börjar dagis den här veckan. Vi får väl höras längre fram med lite uppdateringar på hur det går.
 

Jag önskar alla dagisbörjare...

Skrivet av  Becka med Selma 11/7-03 + 2 till
lycka till och hoppas de skall trivas förträffligt, och att inga "större katastofer" händer på vägen! :D
 

I wish!!!

Skrivet av  Sassa med Nils-03 + Semlan v.28
Vi har ju fortfarande inte fått någon plats och som det ser ut nu, kommer jag vacker få gå in till min chef imorgon och säga att jag helt enkelt inte kan jobba heltid i februari. Bara hoppas hon är vänligt sinnad, och inte ger mig sparken. :-( Vi kommer få massor med hjälp av Nils farmor och farfar men dom har ju också egna företag att sköta...

Kul att ni har en plats, det kommer säkert gå jättefint.
 

har du fått någon reaktion

Skrivet av  Tekla med Ronja 17/7
på din anmälan till skolverket? De skulle väl få något svar från din kommun nu i januari?

Inte kul att "svika" jobbet. Och inte kul att inte få det så som man tycker är bäst för familjen.
 

17:e januari

Skrivet av  Sassa med Nils-03 + Semlan v.28
är senaste datum som Lidingö Kommun har på sig att lämna yttrande i de tre frågor som Skolverket är kritiska emot. Känns ju bra, men det hjälper ju inte oss precis nu. Vi behöver ju verkligen få börja med en inskolning snart....
 

Ronja börjar imorgon med

Skrivet av  Tekla med Ronja 17/7
och jag är ganska så, jag vet inte hur jag ska uttrycka det, deppad? Jag är inte alls orolig för att Ronja inte ska trivas, men det är ju så stora grupper och inte alls så som hemma...

Det går säkert bra för alla! Ronja ska gå ca 6 timmar per dag de första månaderna, så får vi se om vi utökar i vår till 7 timmar. Men jag tycker det är hemskt långa arbetsdagar för en 1-åring, suck.
 

Ja vet hur det känns Ellinor har gått nu

Skrivet av  Milla m Ellinor + bf 30/1 2005
i ca 2 månader & trivs kanonbra som fisken i vattnet...hon är där visserligen bara 3 timmar varje dag för att avlasta mig som höggravid & "leka av sig" & det har varit helt på hennes villkor så avslappnat o bra stämning..hade hon visat minsta tecken på nejnej så hade hon fått va hemma igen men tvätrom så strålar hon av lycka då hon ser alla barnen & kastar sig in bland dem & leker & hon har utvecklats enormt sen hon började på dagis..mycket mer harmonisk & lugn & lär sig massor...bara en dag var hon ledsen då hon fick hög feber sen o förkylning o öli i kroppen så inte så konstigt...men jag måste säga hon blir lika glad när man kommer & hämtar 6 säger oooo mamma o kommer i ens famn...så 3 timmar är nog lagom dos för henne...hoppas allt går jättebra..är de där många timmar så sover de ju också o tiden går fortare..*KRAM*
 

Hoppas det går bra

Skrivet av  Helena med Ellen
första dagen brukar inte vara så svårt. Ellen började tyckte det var läskigt andra veckan när hon förstod att hon skulle bli lämnad.

 

Jepp

Skrivet av  Siv m. David 030813
David skolades visserligen in före jul, men eftersom det blivit ett rejält uppehåll nu med alla helger så känns det mer "på riktigt" nu.

DEt kommer bli som en mini-inskolning igen, och inte gör det mej nåt - jag är ju ändå hemma och är arbetslös...
 

Lycka till alla dagisjulianer!

Skrivet av  Susanne med Viggo 030721
Hoppas att ni tycker att det är minst lika kul på dagis som Viggo tycker.

mvh,
Susanne
 

Artiklar från Familjeliv