Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ångrade stort mitt senaste blöjköp,

Skrivet av Becka med Selma 11/7-03 + 2 till
för ett par dagar sedan började Selmas blöjförråd sina och jag skulle köpa nya. Eftersom ekonomin är sådär kass som den burkar vara strax efter jul så tänkte jag vara ekonomisk och köpte billigare blöjor än Pampers och Libero som vi brukar ha.
Tanken var god, men inte hur det gick. Blöjorna verkade helt okej, men efter 1 dygns användning bara, så var hon helt illröd i hela underlivet, verkligen illröd.

Vi höll på att slänga ut julgranen och tog bort alla kulor och lampor och hon gnällde och gnällde och jag suckade och tyckte situationen var lite jobbig - tills jag bytte blöja och märkte hur röd och irriterad huden var!
De där blöjorna suger tydligen inte upp kisset alls på samma sätt utan det måste nog lämna där på ytan och fräta. Usch och fyy vad dåligt samvete jag fick som försökte pruta och spara in, på blöjor skall jag aldrig nånsing försöka snåla mer.
Hon hade riktigt jobbigt 1 dygn till, men efter luftning och användnig av stooora Uo&Go så lämnat kvar efter Elviras nattblöjs-period och smörjning med Bepanthen, så verkar det var nästan helt okej nu igen. Selma är då INTE en av dem som man kan ha billigare icke-märkes-blöjor åt, det är då ett som är säkert nu...
Svar på tråden: Ångrade stort mitt senaste blöjköp,

Toria

Skrivet av  Ida & Toritrollet
har konsums blöjor dagtid om vi är hemma, men då är det till att passa och kolla så att hon inte har pinkat, de funkar men inte mycket mer än så. Nattetid är det inte att tänka på då de läker som ett såll framtill.
 

vi har testat alla möjliga blöjor

Skrivet av  Nette
och hittills är dom enda som Noel absolut inte tål Pampers blöjor... I Finland brukar vi köpa Lidls billiga blöjor och dom har varit lika bra som Liberos för Noel, här i danmark har vi iom den där misslyckade dagmammefunderingen flera paket ekologiska blöjor kvar och dom är superdåliga på att suga i sig. En blöja håller inte en natt ens, verkligen dåligt. Och dom ska liksom vara allergivänliga och ekologiska och dyra och bra på alla sätt och vis... Så det är billiga icke-märkesblöjor som gäller i det här hushållet!
 

Oj

Skrivet av  Gullan med Madelen -03+ 2 killar
stackars Selma-gumman det kan ju inte varit nåt vidare. Madde har än så länge inte haft några problem med blöjorna men det är ju så olika från barn till barn.
 

Artiklar från Familjeliv