Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnakuten x2

Skrivet av Therese med Noah
...Jag är helt slut...
På nyårsafton drabbades Noah av nästan 40 graders feber
Vi var vakna till 4 på morgonen.

Dagen efter var han ganska ok, men nätterna därefter var krångliga.
Natten till torsdag så vaknade Noah och skrek ONT ONT ONT.
Han pekade mot hjärtat och nervös som jag är så blev jag helt hispig.
Vi somnade i en hög i vår säng och var supertrötta.

På fredagen var allt som vanligt och man kunde inte ana att Noah varit så ledsen.
På fredag natt var det dags igen...
Han var helt otröstlig och bara grät.
Till slut ringde jag sjukvårdsupplysningen som kopplade mig till barnakuten.
Där pratade vi om Noahs uppstötningar som varat i 18 månader och hon trodde att det var magmunnen som var skadad. Hon bad mig ringa tillbaka på morgonen.

Jag ringer på morgonen och blir ombedd att komma dit med Noah. Försiktigt frågar jag hur lång tid det tar då vi ska på ett bröllop klockan 15.00
Sköterskan svarar att det vet hon inte och vill ändå att vi ska komma dit.

Väl där ska vi få träffa läkare nr1. Men läkare nr1 har fastnat på förlossningen, så vår snälla sköterska ringer efter läkare nr2 eftersom vi har bråttom till ett bröllop.
Läkare nr2 är sååååå himla bra och hon tar till sig det vi säger om jobbiga nätter i 18 månader, sura uppstötningar, kräkningar med mera.
Hon ger och Losec på stående fot och undrar varför BVC inte gjort en utredning på Noah. Hon säger också att nu tar barnakuten vid och kommer att kalla Noah på en utredning. Jag höll på att börja gråta av lycka.

Lördagen förlöt utan bekymmer efter barnakuten, min bästa vän Linda var barnvakt och det hade gått sååååå bra.
Natten gick ok.

Natten till måndagen var dock katastrof, Noah var ledsen och hade ont mellan 00-04.00, till slut fick Marcus lägga sig på soffan och sätta på TV:n, för att få Noah lugn.
Ringde barnakuten igen på måndagmorgon och de uppmanade oss att komma dit igen.
Egentligen hände inget mer, läkaren ville ändå titta på Noah.

Det som händer är att ca 3-4 timmar efter att Noah somnar, börjar magsaften och uppstötningarna komma igång. Han får ont i mellangärdet/magmunnen och man kan ju bara tänka vilken smärta det är (efter att det i 18 månader kastats stark magsyra på magmunnen).

Nu kämpar vi bara med att få i honom Losec, för det är inte det enklaste :-)

Ville bara skriva av mig och beklaga mig lite
*ler*
Svar på tråden: Barnakuten x2

Jag inte påstå att jag

Skrivet av  Åsa m Klara
vet men jag känner i alla fall mer er alla tre!
Vad märkligt att han har fått gå så här länge med det,villken stoisk liten kille ni har.
Hoppas nu behandlingen tar fort så han slipper det här-sura uppstöttningar så länge...höll på att avlida av mina under graviditeten.
Gnäll så mycket du orkar mamma:)
 

Nejmen oj

Skrivet av  Lena med Wilma
Lilla Noah då. Inte kul att ha ont i magen. Jag har själv ätit Losec så jag vet hur ont i magen man kan ha.
Hoppas han blir bra snart. Losec brukar göra susen.

kram
 

Artiklar från Familjeliv