Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vinteroverall

Skrivet av Malin med Thor 040503
Har någon ett bra tips på en vinteroverall till en 8-månaders??? Den skall vara lätt och smidig, vattentät och varm.
Svar på tråden: vinteroverall

det måste

Skrivet av  Anna
ju vara en reima tec du menar ;)
tror att det finns från st 68 ev 74 men dom kanske är svåra att få tag på...
 

Går han?

Skrivet av  C med 3
Om han kan gå kan jag tänka mig att en vattentät overall kan vara bra, men inte behöver du köpa en svindyr Reima för det! Vanliga kedjorna har riktigt bra overaller de också, som duger bra till de flesta barn. Sportaffärerna har också andra märken än Reima som är bra - och billigare.
Tycker öht att det är för mycket focus på Reima. Skulle själv aldrig i livet lägga ut så mycket pengar på en overall
 

Ja, han har precis börjat gå

Skrivet av  Malin med Thor 040503
och älskar att få promenera (med hjälp än så länge) och att krypa runt ute i snön och blasket, så vattentät är ett måste!

Har hört väldigt mycket positivt om Reima (förutom priset), men nu när jag sökte runt lite på nätet hittade jag ett test av råd och rön där reima tec inte alls fick något bra omdöme...

Men jag vill ju att overallen skall vara smidig. De (få) overaller vi tittat på på HM osv verkar så otympliga...

Svårt det här! Men tack för ditt svar i alla fall!
 

Svar

Skrivet av  Karin
Du skulle ju kunna köpa någon och sedan ha galonisar över eftersom jag antar att ahn drattar en del på rumpan i början så i varje fall i detta slask kanske det bör vara ngt som skyddar mot vatten. Jag kommer inte ihåg om sportaffärerna har i så små storlekar annars är det väl bara de stora kedjorna. Även om man kan tycka att en del är otymliga så använder majoriteten av de svenska barnen inte Reima och de verkar klara sig bra ändå. Annars är ju alternativet att köpa en tunnare overall och ha mer kläder under. De tunnare är ju alltid smidigare.
 

Ja det är knepigt!

Skrivet av  C med 3
Vad man än sätter på dem för ytterkläder så blir de som små michelingubbar.

Hoppas du hittar nåt bra!
 

Hur stor

Skrivet av  Mi
dvs lång är han? Skulle rek mikk-line tec variant den är billigare än reima och mindre. Reima finns i strl 74 men är en ganska stpor 74 och den är itne lätt att få tag på då gupppi säljer först från 80.
 

kappahl brukar ha bra på baby

Skrivet av  moa
förstärkt på knä/rumpa av ett vattentåligare matrial.
annars mikk-line.
 

jag skulle

Skrivet av  Cayenne
använda överdragsbyxor. Vintern är snart slut, och särskilt kallt är det inte heller i år.

Mina tjejer använder överdragsbyxor och jacka när det är plusgrader ute. Överdragsbyxor finns lite överallt. Ena dottern har fleecefodrade från Lindex, andra dottern har fodrade från Ellos. Vi har även haft från Rowells och gummibyxor från H&M.

Vi har varit nöjda med alla. De håller mycket väta.

Är det regn o vattenpölar används galonisar med fleece under.

Här där jag bor, har vi knappt haft pulkorna framme denna vintern, eftersom det inte funnits någon snö. LAger-på-lager är att rekommendera en vinter som denna.
 

Artiklar från Familjeliv