Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur skulle ni göra ang overall...

Skrivet av Nina med Tindra 031105
Vi bor i Södertälje och Tindra börjar dagis i mitten av Februari. Nu har hon en Mikk-line overall som är prick lagom. Vi har köpt allvädersbyxor på H&M men är det vettigt att ha sådana på våren och tex en skaljacka från Po.p till? eller är det bättre att satsa på våroverall? Eller kanske både och? Hur gör ni på våren. Är lite vilsen eftersom det är första våren som hon är tillräckligt stor för att vara ute och leka i slask och sånt.

Tacksam för tips.

Svar på tråden: Hur skulle ni göra ang overall...

Jag ska iallafall

Skrivet av  Anne m.E-99,S-01 & E-03
köpa våroverallen till Ella som är lika gammal som Tindra,min erfarenhet är att det är mycket mer praktiskt med overall,det blir inte lika knöligt om man vill komplettera med fleece under när det är kyligare dagar.Och det kan inte komma in sand mellan jacka/byxa vid vilda sandlekar.Men en vårjacka behövs ju iallafall,när man bara ska ut och handla eller så,fast då kanske man kan ta en billigare variant.
 

Overall är ju lite smidigare..

Skrivet av  Terese&Elliot 0109 Saga 031121
..men visst funkar det med tvådelat cokså.

Saga kommer att kunna ha sin Reima Tec vår/höstoverall även i vår så den blir nog att använda på dagis.
Men vi kommer även att köpa ett tvådelat vind/vatten set.. Förmodligen från PoP om de är fina.
 

2-delat mer flexibelt

Skrivet av  Ullen61
Jag tycker att 2-delat är bättre på våren eftersom det är mer flexibelt. Ibland blir det mycket varmare och torrare på eftermiddagen än på morgonen och då är det skönt att bara gå ut med jacka. Ibland ösregnar det och bara långkalsonger under galonisar blir kanske för kallt och allvädersbyxor under blir för varmt.

Mina killar har t.o.m. inte haft någon särskild vårjacka utan gått direkt från vinteroverall till ofodrad "sommarjacka". Den har dock varit vindtät och gått att knäppa upp kring halsen och rymliga så har de kunnat ha olika tjocka tröjor under, beroende på väderlek.
 

Artiklar från Familjeliv