Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Albumblad - kanske helt fel forum?!

Skrivet av Nilla
Kanske helt fel forum men jag kom inte på ngt bättre. Ska sätta in lillskruttans foton och letar efter vettiga albumblad. Tycker att det är så ont om plats för bilder i alla gulliga "min första bok"-böcker men orkar heller göra allt från noll. Skulle vilja ha färdigtryckta gulliga lösblad som man kan varva med tomma lösblad i en pärm. Vill oxå att trycket bara ska vara på ena sidan. I fotoaffären hittade jag men de hade ettårsdan på ena sidan och tvåårsdan på nästa typ. Jag vill ju kunna sätta in bilderna kronologiskt. Ngn som har ngt bra tips?!
Svar på tråden: Albumblad - kanske helt fel forum?!

såhär gör jag

Skrivet av  Cayenne
vi har såndär bok till barnen som vi fått "mitt första år" eller vad den nu heter..... Där skriver jag det som det finns rader för, och sätter in enstaka bilder.

Sedan har jag ett familjealbum och ett album för varje barn. Mina album består av vanliga pärmar med färgade (naturfärg) kartongblad i plastfickor. Där kan man skriva så mycket man känner för. MAn kan klistra in tidningsurklipp eller andra grejjer som är platta.

JAg tar inte dubbla kopior på mina bilder, utan tar oftast flera bilder vid samma tillfälle, och har något i familjealbumet, och några i det egna albumet. Dessa album är mycket poppulära för barnen att titta i.
 

Artiklar från Familjeliv