Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

adobe photoshop fråga

Skrivet av tacksam för hjälp
är det någon som vet hur man går tillväga för att kunna lägga in en text över ett foto i photoshop?
Svar på tråden: adobe photoshop fråga

T som i text...

Skrivet av  \\Thomas
... verktyget för att skriva text ser ut som ett T. Sen beter det sig lite olika beroende på vilken version av Photoshop du har.
 

följdfråga...

Skrivet av  Aa
jag har inte photoshop, men i programvaran fuji finepix viewer som jag har kan jag också skriva in en text på fotot. Min fråga är nu; kommer den texten med på fotot om jag skickar det till framkallning?

 

Jag har aldrig...

Skrivet av  \\Thomas
... testat det programmet. Använder mest vanliga Photoshop, men för att ta bort röda ögon använder jag Photoshop elements. Igenligen är PSP bättre på röda ögpon men Photoshop är gratis (har du den på jobbet får man ha en kopia hemma också).

Om ditt program skriver in texten i fotot, så är det inga problem att få med den på framkallningen.
 

Ja Adobe

Skrivet av  Ralf
har väldigt generösa licensregler vilket är bra
 

Har du läst...

Skrivet av  \\Thomas
... licensreglerna för deras mer konsumentinriktade program? Får man fortfarande ha upp till tre licenser? När vi köper på jobbet får man aldrig några papper, så jag har ingen möjlighet att kolla själv...
 

Köper okså

Skrivet av  Ralf
bara på jobbet, bara antog att det fortfarande är så, licenspapprena är inget man lusläser, bara scannar av spar bilden på servern och låser in licensen i bankfack
 

Kan alltid...

Skrivet av  \\Thomas
... försvara mig med, sist jag läste så...

Ganska kul att ett program jag lärt mig via piratkopior gett mig nuvarande jobb, och jag har köpt programmen på jobbet. Om jag inte lärt mig via piratkopiorna, skulle jag inte fått jobbet. Har de förlorat eller tjänat pengar på min fd piratkopiering?
 

Ja + andra text-tips

Skrivet av  Sonya
sparar Photoshopdokumentet som en JPEG-fil så framkallas den precis som vilket kort som helst som framkallas digitalt.

Jag gör rätt mycket i Photoshop och skriver ut.
Det är ett jättekul program att "leka" i.

Tips om texten: Om man dubbelklickar på text-lagret (layer) så kommer det upp en massa alternativ på vad man kan göra med själva texten. Testa. Den får en helt annan dimension.
 

Artiklar från Familjeliv