Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Adobe Photoshop Elements 2.0

Skrivet av Anna-Maria med August 19/8
Min sambo har erbjudit sig att köpa det till mig. Det är ju självklart inte det där stora superdyra photoshop utan en billigare variant. Är det någon här som har det? Kan man göra enkel grafik typ lappar med det? Jag har Photo Draw i datorn, men vill ha något bättre. Jag laddade hem Paint Shop Pro 8 på prov, men tycker att det är för avancerat för mina behov.
Svar på tråden: Adobe Photoshop Elements 2.0

Jag har PSP

Skrivet av  Lotten
De som har Photoshop Elements verkar vara jättenöjda med programmet. Nu tror jag dock att det programmet mer är ett fotoredigeringsprogram än ett grafikprogram. De flesta som håller på att göra egen grafik verkar använda PSP så det är kanske mer lämpligt om man vill skapa egen grafik.

Göra lappar kan du säkert göra i Elements också men jag tror att alla program ser lite krånliga ut innan man testat att använda dem. Det finns ju massor med sidor med tips för hur man gör grafik med PSP på nätet.

Men som sagt Element kanske räcker bra till det du vill göra och jag kanske har fel det går kanske bra att fixa grafik med det programmet också. Den stora fördelen är väl att det programmet finns på svenska.
 

Bra men...

Skrivet av  \\Thomas
... testa själv...
Finns i en liten? testversion att ladda hem på 111mb, så du bör ha bredband...
http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=40&platform=Windows

Jag har utbildat en del på Elements och folk brukar gilla den. Själv har jag fyra licenser privat. Nu ser det ut som jag får en femte med HEM-PC-paketet...

 

Artiklar från Familjeliv