Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

bra och prisvärd digital videokamera? please help!

Skrivet av demeter
kan någon vänlig själ tipsa mig. Jag vi´ll kpa en videokamera - digital - men vet inte mer än att jag vill kunna zooma, filma även i sva´gt lus nån gång, ha bra ljudupptagning. Vad ska man betala? Märke? Alla råd mottages tacksamt!!!
Svar på tråden: bra och prisvärd digital videokamera? please help!

ingen??

Skrivet av  demeter
som kan ta sig ork och tipsa en nybörjare..
 

Jodå, men...

Skrivet av  Svejsan
Allt beror ju på vad som är riktigt viktigt och det är indviduellt. Är storleken avgörande eller bildkvaliten eller handhavande? Jag tror man ska titta på de stora drakarnas (tex JVC/PANASONIC/SONY)utgående modeller, dessa fungerar för vanligt husbehovsfilmning, för att få prisvärdhet . Jag personligen skulle inte vilja ha en FÖR liten kamera då jag tror bildkvaliten blir lidande (mer skakkänslig och mindre bildsensor ger nog sämre bild). Skippa sonys digital 8-format då det bara är dom som stöder det.
 

Jodå, men...

Skrivet av  Svejsan
Allt beror ju på vad som är riktigt viktigt och det är indviduellt. Är storleken avgörande eller bildkvaliten eller handhavande? Jag tror man ska titta på de stora drakarnas (tex JVC/PANASONIC/SONY)utgående modeller, dessa fungerar för vanligt husbehovsfilmning, för att få prisvärdhet . Jag personligen skulle inte vilja ha en FÖR liten kamera då jag tror bildkvaliten blir lidande (mer skakkänslig och mindre bildsensor ger nog sämre bild). Skippa sonys digital 8-format då det bara är dom som stöder det.
 

Jodå, men...

Skrivet av  Svejsan
Allt beror ju på vad som är riktigt viktigt och det är indviduellt. Är storleken avgörande eller bildkvaliten eller handhavande? Jag tror man ska titta på de stora drakarnas (tex JVC/PANASONIC/SONY)utgående modeller, dessa fungerar för vanligt husbehovsfilmning, för att få prisvärdhet . Jag personligen skulle inte vilja ha en FÖR liten kamera då jag tror bildkvaliten blir lidande (mer skakkänslig och mindre bildsensor ger nog sämre bild). Skippa sonys digital 8-format då det bara är dom som stöder det.
 

OJOJOJ Ett inlägg hade räckt :-)( imt)

Skrivet av  Svejsan
hmmm
 

Artiklar från Familjeliv