Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Canon A75/85 vs Fuji Finepix E500/510

Skrivet av Notte m tjejer 0202&0409
Hej
Samtidigt som jag jagar reservdel till min Finepix A204 (vilket jag inte får napp på) så skriver jag min önskelista för en ny kamera.
Jag vill inte lägga mer än 2500 kr, ha optisk zoom och hyfasde inomhusbilder (ute är ju inga problem med nån kamera).
Jag har ju några xD-kort så det vore ju bra om jag kunde använda dem, men det får inte bli en sämre kamera för det...
Jag vill gärna kunna köra lite manuella inställningar, för jag vill gärna lära mig det i väntan på EOS 300D.

Jag har fastnat för de ovan nämnda kamerorna och lutar nog mot Canon, trots minneskorten. Verkar som den är bättre inomhus och om man tittar på Steves testbilder ger den ett skarpare intryck.

Men hur sjutton väljer man pixelantal??? Jag har bara 2 megapixlar idag och har inte känt mig begränsad av det nån gång. Enda som kan bli problem för mig är om jag får till _pangbilden_ och inte lyckats planera den utan måste beskära och sen vill göra en förstoring på 20*30 vilket är mitt max. Men hur stor är den risken? Å andra sidan, risken för brus A85 verkar inte så stor...

Nån som testat nån av de aktuella kamerorna eller själv har samma funderingar? Tacksam för alla svar!
Svar på tråden: Canon A75/85 vs Fuji Finepix E500/510
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv