Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tjatigt jag vet! *köptips?*

Skrivet av Cilla med tjejerna 99 o 02
...jag behöver också köptips på ny digitalkamera. Har en tio år gammal systemkamera (Nikon F5) och en oluympus cu zoom (1.3 megapixlar, snart 3 år gammal) som jag växlar mellan. Vill förstås ha mer megapixlar men viktigast är zoom och snabbhet. Skulle helst ersätta min systemkamera med en digital men det är lite över vår budget *host* och mannen vill ha en liten smidig kamera /eftersom han tycker att det är "pinsamt" att fota med min stora systemkamera/ det är dock jag som oftast fotar. Skulle vara kul om man kunde filma lite videosnuttar med den men viktigast är förstås bra bilder. Vår digitalkamera börjar bli såå trött och seg och autofokusen krånglar :-( Helst inte över 4000...gärna runt 3....men men...någon osm kan förbarma sig??
Svar på tråden: Tjatigt jag vet! *köptips?*

Konica Minolta Dimage Z3

Skrivet av  Maria
Kostar från 3200:-- enl Pricerunner.

Den är väl en slags kompromiss mellan era önskmål. Inte minsta kompakten men inte heller stor som en systemkamera. Snabb, 12 x zoom och de flesta verkar väldigt nöjda med den även om man hört en del klagomål. Men de verkar mest bero på att de inte riktigt lärt sig kameran än.

Annars gillar jag själv Canons kameror men de säger de lärde att de inte är så snabba som de borde vara. Men inget jag lider av.

Deras A-serie är väldigt kompetenta (manuella hur mycket man vill eller helt automatisk om man föredrar det) 3xzoom. A 95 kostar från 3000:--
 

ahaa...tack!

Skrivet av  Cilla med tjejerna 99 o 02
Åh den har jag faktiskt tittat lite på (dimagen) ....canon har jaf faktiskt aldrig provat. Ska kika på det med. Tack!
 

Artiklar från Familjeliv