Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Canon Eos 300D

Skrivet av Ika
Någon som har någon erfarenhet av den?? Jag har en analog Eos 300 nu och skulle så gärna vilja byta, men vet inte hur pass bra 300D är.
Svar på tråden: Canon Eos 300D

HAr precis gjort vad du funderat på

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
och jag håller på att lära mig kameran just nu, fick den strax före jul. Är jättenöjd hittills men det är en sak jag inte har fått ordning på än med mina bilder, får fråga experterna här inne så snart jag lagt upp de på min hemsida för granskning.
Det du behöver tänka på är att ta 18-55 objektivet när du köper kamera. Du har en faktor på 1,6 på de gamla bojektiven som du msåte lägga på.
Jag ställde samma fråga som du gjort bara en eller två sidor bak, läs där.
 

Jag avvaktar

Skrivet av  Notte m tjejer 0202&0409
dels borde den sjunka i pris, sen är jag lite nyfiken på OM det kommer en 3000D och vad den kan hamna på i pris.
Att det kommer en 3000D är dock bara ett rykte :-)
 

Vi lär få se i slutet av februari

Skrivet av  Flu
misstänker jag, så den stora fotomässan PMA går av stapeln.

300D _borde_ sjunka mer i pris än den gjort, med tanke på dollarraset.
 

Ja, att jämföra

Skrivet av  Notte m tjejer 0202&0409
priser i dollar och SEK är ju rent löjligt...
Jag gissar att den kommer sjunka EFTER kampanjen som går ut 050131 där man får tillbaka 900 kr.
 

Jajustja,

Skrivet av  Flu
den kampanjen ja... Undrar om det inte blir så att priset sänks med ... €100?! :-)

Eller så tas den ur produktion, och ersätts med en ny (3000D?) variant.

Eller så händer ingenting..

Eller...

Så kanske jag skall sluta spekulera. *G*
 

BTW:

Skrivet av  Flu
Om du tycker dollar/SEK är löjligt, våga inte ens tänka på att jämföra priset i Yen med det svenska... :-( Fast, japanska menyer & manualer är kanske inte så skojjigt.
 

Skrivet av  Notte m tjejer 0202&0409
Japanska behärskar jag inte ;-) Så det är bäst att inte jämföra. Att köpa i USA sätter de ju käppar i hjulet med genom att garantin inte gäller här :-(
Tror inte att 300D utgår, snarare kompletterar de nog med en budgetvariant.
 

Jag tycker

Skrivet av  Kristina
det verkar vara många som har haft problem med sina. Slutaren verkar ge upp efter ca 10 000 exponeringar. Men det kanske är en barnsjukdom?
 

min numrering...

Skrivet av  \\Thomas
... av korten har passerat 15000 kort, så jag har klarat den gränsen utan problem...
 

Artiklar från Familjeliv