Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bäst Canon Digitalkamera?

Skrivet av Eric
Jag kan välja mellan A95 A85 S70 eller IXUS 500 och har läst i Canon.se men inte kommit fram till beslut än.
Svar på tråden: Bäst Canon Digitalkamera?

Behöver du det manuella?

Skrivet av  PPP
Om du inte behöver det manuella tycker jag du ska satsa på IXUSen. Den har 1/1.8-sensor och 5 megapixel, vilket borgar för god bildkvalitet med tillräcklig upplösning. Den är dessutom mindre och smidigare än de andra.

Du har inte möjlighet att välja A80? Den är lite av favorit för mig.

Kolla denna länken:
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_a75%2Ccanon_a85%2Ccanon_s500%2Ccanon_s70%2Ccanon_a80&show=all
 

Varför föredrar du

Skrivet av  Notte m tjejer 0202&0409
A80 framför A95 om jag får fråga?
Jag har precis köpt en A85 och pillar för fullt.
 

Hårfint

Skrivet av  PPP
A80 och A95 är ju väldigt lika. För mig överväger A80s lägre upplösning , snabbare uppstart och snabbare continous-läge den fördel som A95ans större skärm utgör.

A85 ligger ju en bit efter dessa två med sin mindre sensor, fasta lcd och sämre continous-läge.
 

Jag ska ha en liten automatisk

Skrivet av  Eric
i fickan nu och en större systemkamera senare, för att se om de kan ersätta nuvarande 35mm.
 

A80, A95 eller IXUS

Skrivet av  PPP
Nå, satsa då på A80/A95 eller IXUS 500 - dvs någon av de som har 1/1.8-sensor och 4 eler 5 megapixel. Den mindre sensortypen (1/2.7) har i allmänhet klart sämre bildkvalitet.

Huruvida A80/A95 eller IXUS passar dig bäst beror nog mest på om du prioriterar storlek eller manuella möjligheter.
 

Jag valde A85

Skrivet av  Notte m tjejer 0202&0409
mest pga prislappen.
Ixusen har ju helt klart bättre format och större sensor, men kostade lite för mycket i min smak.
Fördelar med A85/95 är ju batterierna, man kan ju köpa varsomhelst om man torskar...
Kika på www.steves-digicams.com om du inte redan gjort det!
 

Artiklar från Familjeliv