Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

10-hemska i topp för KARLAR

Skrivet av Nyfiken gul
Nu har vi manglat våra egna hemska stilar ett tag. Men nu vill jag veta, vad är hemskt med våra kära karlars klädsel och stilar? Här kommer mina:

1. Tubsockor till snyggbyxor och snyggskor, gärna kombinationen vita sockor och svarta kläder.

2. Högt uppdragna byxor i midjan, gärna hårt åtdraget skärp också.

3. Jeans med "snus-o-plånboks-fickor".

4. "Campingbyxor". Stora beiga byxor med stora fickor där halva bohaget ryms. Skaffa handväska!

5. Konfirmationskostymen från 1983 åker fram till bästisens bröllop. En vit linnehistoria som är för liten åt alla håll och till den bär man en tenniströja eller en vit t-shirt. Ryyys....

6. Brottarlinne/brynja till ett par kamoflagebyxor

7. "baggystilen". Där allt oavsett vilket plagg är i storlek XXXXXL och de gigantiska joggingskorna är oknutna och nerkippade.

8. Uniformstilen. Ett par adidasbyxor med "metallica" tröja till. Och gärna på svärmors 50-års fest.

9. Den eviga gubben. Slips, skjorta och finbyxor kliver på den inte ont anande 19-åringen och stannar där oavsett hur gammal han blir och oavsett yrke. Och oavsett om han är i verkstaden eller på picknick med ungarna.

10. Den androgyna killen. Man får titta två gånger för att försäkra sig om att de där fladderbyxorna i linne verkligen är ett par killbyxor och inte syrrans byxkjol. Och den sliskiga skjortan, vart har han köpt den? På en konstig butik i nån skum gränd eller är den verkligen designad av versace?
Svar på tråden: 10-hemska i topp för KARLAR

Svar

Skrivet av  CjC - obarmhärtig
> Träningsoverall när det inte är dags för motion

> Jag avskyr slipsar men det är helt personligt

> Sambons utslitna munkjacka som är det fulaste plagget som finns. Den är i gràtt och raggigt fleece.
T.o.m svärmor har bett mig att förinta jackan...men sambon älskar den.

> Felskurna jeans. Jag vill gärna se hur killars "bakända" ser ut. Fula jeans är alltid fel.

> Gamla kalsonger är ingen hit heller.

> T-shirt med tryck..

Jaa, allt som är för stort, felskuret, underliga färger (sambon har ocksà ett par svart och kornblà shorts..ryyyys) osv osv
 

Högst onyanserade och elaka svar

Skrivet av  Anna T2
Det låter kanske som om jag är en snobb, men så är absolut inte fallet. Jag är sambo med världens snyggaste träsko- och 70-tals-Helly Hansentröjbärare. Men en vuxen man som inte bryr sig om sitt utseende alls, tycker jag är otroligt trist och osinnligt.

Här kommer således listan över vad jag inte tycker är snyggt:

Stickad lumpentröja med en massa pennor (?) i en ficka på ärmen, som bärs av person som muckade 1987.

Lumpenkläder överhuvudtaget. Inse att er lyckligaste tid är förbi, killar!

Blåställ, Graningekängor, arbetsbyxor och liknande, om man bor i vanligt radhus och har en tomt på 250 kvadrat. Är det relevant och man verkigen arbetar ska man givetvis ha det.

Dammiga kläder med djurhår på.

Fula sportkläder till vardags. Vad är då det? Nej, jag kan inte förklara det riktigt. Såna där prassliga, urtvättade kläder.

Träningsoverall, särskilt om det bärs till finskor.

Täckjacka i massa olika glada färger.

Rockabillystilen; boots, svarta stuprör och skinnjacka.

T-shirts med hårdrocksbandnamn.

T-shirt av 80-talsmodell, alltså vid.

Beiga skrynkliga "finbyxor" som är för korta.

Jeans som sitter dåligt, för korta, pösiga över låren och med plånboksavtryck.

Långt ovårdat hår.

En massa fodral hängandes vid skärpet, typ med mobiltelefon, sökare, Victorinox-redskap och andra fickknivar. (Gäller givetvis inte för lantbrukare, väktare och skogsarbetare etc.)

Slips med skojiga motiv, Snurre Sprätt, neonbananer eller dylikt.

Kalsonger med skojiga motiv. Jag har förstått att en del tjejer köper sådana till sina män. Men jag har aldrig förstått varför.

Gubbstil i onödan, typ randig skjorta och gubbbyxor (kolla, jag skrev tre B) på en helt vanlig kille som inte ens måste ha kostym på jobbet.

Slitna oputsade skor.

Glasögon som inte bytts ut de senaste sju-åtta åren.

Oj, jag märker att jag just beskrivit minst en tidigare pojkvän :-/

Till killar som möjligen läser detta och vill förbättra sin/förnya sin/skaffa en klädstil: tidningen Café har ofta bra modereportage. Kolla in dem!

Snyggt tycker jag det är när man har tänkt till lite och skaffat kläder som passar den egna kroppen och livsstilen. Inget behöver vara dyrt, H&M har otroligt fina killkläder.
 

Men...

Skrivet av  Cybertess
Arbetarbyxor och blåställ är ju bara såååå sexigt, juh! Hur kan du ogilla det? ;-)
 

Okej för sexigt, men

Skrivet av  Anna T2
det blir så fånigt med kläder som tas ur en annan miljö. Jag hade en kille vars pappa alltid tog på sig värsta arbetsmunderingen på lördagsförmiddagen, sen gick han ut och klippte gräset runt deras radhus...

Ungefär som om jag skulle gå runt i t.ex sjuksköterskekläder hemma :-)
 

Gissa hur många män som skulle uppskatta det! ;-)

Skrivet av  Cybertess
Sorry fick inte plats med IMT i rubriken! *s*
 

Fullständigt lysande! *asg* IMT

Skrivet av  Nyfiken gul
.
 

Arrgh

Skrivet av  hustru
Min man klär sig så dåligt. Han trivs med sina kläder och vill inte ha någon hjälp och jag vill inte klaga så han hör det så jag gör det här och nu istället.

1. Alla hans byxor har hår efter kredtkortshållaren.

2. Han älskar byxor med hög linning men köper alltid för stora i tron att han är normalbyggd men han är spinkig och ser mager ut när byxorna bara hänger.

3. Han älskar röda tröjor och har lite rödflammig hy som dras fram av hans röda tröjor.

4. Resten av hans tröjor är svarta och han plockar aldrig bort sina blonda hårstrån från axlarna.

5. Han har ett par skor som håller en säsong. Jag är såå trött på hans skor

6. På sommaren så blir det för varmt för hans svarta och röda tröjor och då åker de av så då blir det blek spinkig överkropp och shorts som är lite för stora, tubsockar och hans sandaler som han haft sedan -97.

7. Alla hans jeans är lite för blåa. Jag tycker att de intensivblåa jeansen har gjort sitt och gråblå och andra färger passar bättre.

8. Hans marinblåa polyesterkostym från studenten borde bytts ut för många år sedan. Även den rödrpickiga slipsen han inte kan knyta och den lite för genomskinliga skjortan.

9. Han har vantar, plånbok, bajspåsar till hunden, nycklar, kvitton, nappar och miljarder andra saker i sina jackfickor som står ut som stora bölder. Väska är tydligen för bökigt.

10. Hans eviga lurv till hår. 2003 så bör även män styla sitt hår. Förstå det, snälla!

Puh, det känns genast lättare. Jag älskar dig evigt men oj vad mycket en make over skulle hjälpa till på traven.
 

Mina

Skrivet av  S
Förträffligt initiativ!

*Strumpor och sandaler till shorts. Det är väl det fulaste som finns.

*Syntetskjortor som gulnat (arbetskamrat, urrk, alldeles gula under ärmarna)

*Hawaiiskjortor.

*Snedslitna skor.

*Tubsockar.

*Trasiga kalsonger med ful, söndertvättad resår.

*Mysbyxor - any time.
 

En killes tankar

Skrivet av  Ralf
Nu ska vi se
1. håller helt med, har bara tubsockor när jag tränar.
2. Håller med där, men mitt problem är väll att jag har en lite för vid midja ;)
3. Äger inte äns ett par jeans faktiskt, och snusar inte så där klarar jag mig.
4. jag gilalr den typen av byxor, men behöver inte bara vara beiga, men man ska inte ha fickorna full amed prylar om man bara går på stan, och handväska??? nja det är ryggsäck som gäller.
5. håller med ska det vara kostym så är det skjorta som gäller, och det ska vara någon svart sak.
6. alldrig linne, camobyxor har jag gärna faktiskt men då med någon t-shirt.
7. baggy gillar jag inte, är inget för män över 15 tycker jag.
8. ska man ha träningsoverall så ska det vara hemma eller om man ska träna, elelr på campingen.
9. man måste kunna klä sig efter vad det är man gör.
10. hmm ja vad ska man säga
 

hmm

Skrivet av  Ronja
min sambo råkar höra till dem som kan klä sig snyggt..
Men jag har ju sett andra :)
Det värsta jag vet.

1) Killar med handväska..

2) Strumpor i sandaler

3) Rutigaskjortor, ryser

4) Rosa, vad som helst, mesigt mesigt mesigt...

5) Myggjagare

6) urtvättade svarta jeans, så där smutsgrå.

7) Mjukisbyxor, gärna gråa med lite hål i

8) För korta jeans, gärna så där ny blå

9) ärmlösa t-tröjor, som tyvärr blivit mordernt, ok om man tränar men annars..nej tack

10)baggy överhuvudtaget
 

Kul kul!

Skrivet av  Annika T
1. Trista kostymsnubbestilen utan egen touch
2. Tajta höga jeans
3. Vita sockar överallt utom på gymet.
4. Linnen med stora ärmhål
5. Stripigt slitet hår
6. Kajal
7. Kam i bakfickan
8. Stooora byxor (syns då och då ihop med linne med stora ärmhål)
9. Mockajacka med axelvaddar
10. Snedgångna boots med inåtklack.
 

Cybertess ratar killar med:

Skrivet av  Cybertess
1. Bruna skinnsandaler
2. Babyrosa "östermalmsskjorta"
3. Slipover
4. Slips
5. Mjukisbyxor
6. Spännis-stilen. Fladdriga träningsbyxor med brottarlinne. *släpp tv´n* ;-)
7. Rock *fult på karlar*
8. Långt hår
9. Helskägg
10. Mustasch
 

Artiklar från Familjeliv