Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 helt skilda frågor!!

Skrivet av Magda
Är det nån som har erfarenhet av Fleur de Santé? positiva? negativa? Har fått för mig att det är ungefär som Yves Rocher - eller?

Sen en helt annan fråga:
"Kan" man ha grön ögonskugga om man har gröna ögon? eller blir det konstigt? vet att lila är "rätt" men jag är lite sugen på grönt för tillfället :)
Svar på tråden: 2 helt skilda frågor!!

Bättre!

Skrivet av  Betty Boop
Jag tycker att Fleur de Santé är mycket bättre än Yves Rocher. Gillar deras grejer, men handlar inte så ofta eftersom frakten blir dyr. Men jag har goda erfarenheter av deras produkter. Yves Rocher däremot tycker jag inte alls om.

Ögonskugga är inte min hem-arena, så den frågan passar jag vidare! :-)
 

Bra

Skrivet av  Matilda m. William
Jag tycker att de flesta produkter från Fleur de Santé är bra. Något jag inte kan leva utan är Q10 Skin Protecting Cream. En ansiktskräm som är superbra. Dessutom har jag en bra deo därifrån och lite annat smått o gott. Jag är lite känslig mot parfymerat och undviker vissa produkter, men det gör jag med alla märken.
Ang. ögonskugga så har jag hört att man inte skall ha samma färg på ögonskugga som sin egen ögonfärg. Fast jag vet inte om det är rätt fakta, sminkar mig så sällan (förutom mascara).
 

gärna grön ögonskugga

Skrivet av  Sara
Enligt Colour Me Beautiful för jag för mig att man oftast rekommenderas samma/liknande färg på ögonskuggan som man har på ögonen. Men det ska vara en nyans som passar en hudton också, alltså varm eller kall.

Jag var på färganalys och de letade på en mossgrön kajal som precis stämmer med min ögonfärg -det tycker jag är snyggt. Däremot har jag inte hittat någon snygg grön ögonskugga (varför är alla i fel nyans?), men det skulle jag gärna köpa en.

Det kanske finns grönögda som passar i lila ögonskugga men till mig är det inte snyggt. Däremot använder jag oftast brun, men skulle som sagt gärna prova grön.
 

Artiklar från Familjeliv