Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

29 - för gammal för tofsar i håret?

Skrivet av Spelling
är det trettioårskrisvarning på tofsar eller flätor i håret när man är 29?
Svar på tråden: 29 - för gammal för tofsar i håret?

nej det tycker jag inte

Skrivet av  EllaNora
beror lite på hur man har dem, har man dem högt upp kan jag tycka det ser lite för flickigt ut.
 

Äsch, inte då!

Skrivet av  Mia med William-01
Jag har själv ofta flätor. Lätt & praktiskt!

Mia- 33 år
 

Jag har,,

Skrivet av  Cachi m M-02 + I-04
,,ofta flätor o är 37!!!! år! :-)
 

beror på hur

Skrivet av  Sara
En tofs på varje sida tycker jag ser alldeles för flickaktigt ut. En fläta på varje sida också, fast inte lika illa. Så, beroende på hur man ser ut i övrigt, ser man antingen för ung ut eller så ser man ut som om man desperat försöker se ung ut. Tycker jag.

(P.g.a. jag är 155 lång och har ljusblont hår ser jag lätt för ung ut -men rynkorna gör sig väl snart gällande så att jag skulle hamna i andra kategorin.)

Däremot en tofs eller fläta baktill tycker jag är helt ok. (Fast jag vill nog har "åldersgräns" på det också, fast jag vet inte var jag ska sätta den... 50 kanske.)
Man kan ju också sätta upp håret i knut, (enkel) svinrygg, eller med en stor klämma, om man gillar håruppsättningar.

Man kanske också kan prova sig på varianter med flera tofsar och flätor i håret -bara inte de vanliga en vid varje öra.
 

Absolut inte!

Skrivet av  Rebecka - kattmamma
Om man har en klädstil som matchar tofsar tycker jag att det är snyggt i alla ålderskategorier! Samma sak gäller givetvis flätor!
 

Artiklar från Familjeliv