Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var hittar jag bra långbyxor

Skrivet av Tiamia
i nordvästra Stockholm eller innerstan?? Har stor bak och smal midja, behöver både "finbyxor" och jeans. Vilket märke ska jag hålla utkik efter och var säljs det?
Byxor är ett jätteproblem, nästan alltid är de för stora i midjan och sitter illa. Help!!
Svar på tråden: Var hittar jag bra långbyxor

Prisklass?

Skrivet av  HelenaE
Om det är budget som gäller är Lindex ett tips både vad gäller jeans och finbyxor. För mig med lite stuss och smal midja brukar annars lite "damigare" märken som Newhouse passa bra när det gäller finbyxor liksom Esprit och Mexx.
 

Spelar ingen roll,

Skrivet av  Tiamia
bara det sitter riktigt snyggt.
 

Jag har hittat

Skrivet av  Jennie
bra byxor på Flash.
Kommer inte ihåg modellnamnet nu (kan vara Hanna?) men de har ganska låg midja.
Generellt så tycker jag att låg midja passar bäst och det ser dessutom snyggast ut också när man har lite större bak (låg midja delar av och förminskar bakdelen).

/ Jennie
 

Hur menar du?

Skrivet av  Sara
Jag studsade till litet på påståendet "låg midja delar av och förminskar bakdelen" -hur menar du då? Halva baken i byxan och halva utanför?
 

*asg*

Skrivet av  maria65a
Ja, det låter ju onekligen kul men en låg midja gör att inte hela den stora rumpan packeteras in av tyg och det gör att den ser mindre ut när den delas av på mitten av en linning! Men skåran ska inte synas *s*
Samma om man har stor mage då gör en hög mijda att magen packeteras in som en mammamage som ser enorm ut!
 

"Fult"!

Skrivet av  Modesty

alltså..har man begåvats med en stor bakdel ÄR det så att det ser "konstigt" ut med lågt skurna byxor, rumpan försvinner ju inte för att byxan är mindre??? Istället väller en liten "fläskrand" upp vid byxlinningen. Lågt skuret ser väl absolut bäst ut på små rumpor, tycker_jag. HÖGT skurna byxor däremot gör ofta att baken framhävs och måhända \'är det i somligas ögon icke-attraktivt med en stor rumpa, men det är väl fasiken så mkt snyggare än fett som dallrar ovanför byxlinningen??? Likaså är det väl ganska fult att ha lågt skuret med stor mage, är det verklighen snyggare om den stora magen hänger ovanför byxlinningen än attd en är packeterad i ett par välsittande byxor?
 

Hanna finns på Lindex

Skrivet av  HelenaE
Har svarta finbyxor i den modellen (loose fit). Det är egentligen meningen att de ska vara höga i midjan men eftersom jag har smal midja faller de ner rätt snyggt på höfterna.
 

Artiklar från Familjeliv