Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hårproblem

Skrivet av Anna
Sedan jag fick barn så finns det inte tid att tvätta håret och blåsa håret på morgonen längre....
Nu tvättar jag håret på kvällen och innan jag går och lägger mig så vänder jag huvudet upp och ner och drar några tag med en plastborste med piggar.
På morgonen borstar jag håret på samma sätt. Tar liiiite vatten i handen och fluffar upp de värsta sovslingorna. :-)
Innan jag går hemifrån drar jag lite vax i luggen för att få den på plats och sprayar över håret med en "torr" hårspray".
Men jag känner mig inte fräsch i håret på jobbet. Det känns som om håret är alldelles platt efter en natts sömn. Jag har provat torrschampo men det hjälpte inte.
Är det någon som har något tips ? Borste, produkter, klippning, färgning ...
Jag har tunnt hår, axallångt med lite längre längder baktill. Luggen är kort och det är uppklippt på sidorna så att det ramar in ansiktet
Svar på tråden: Hårproblem

Du kan inte gå upp

Skrivet av  Sabres
lite tidigare då? Kanske duscha och tvätta håret på 5 min medan mannen är med barnet?
 

Duscha med barnet!

Skrivet av  Modesty

på kvällen eller morgonen och använd naturborste utan plastpiggar, det är skonsamt för håret med en bättre borste. Alt. blås håret torrt innan du lägger dig!

Hårtoning brukar ju fräscha upp håret lite, men nog ska du väl kunna ta dig tid att duscha en stund?
 

Jag går upp 05.20...

Skrivet av  Anna
Så att duscha på morgonen är inget alternativ för mig. Sonen och mannen sover vidare så jag har bara mig själv att tänka på på morgonen.
Tvättar ni alla håret på morgonen ??
 

Aldrig

Skrivet av  maria65a
Jag stiger upp 4 så för mig är det helt uteslutet att stå och joxa med håret om mornarna. Borstar och sen får det vara klart!
 

gå upp 5-10 minuter tidigare då

Skrivet av  Modesty

så hinner du tvätta håret. Jag tvättar ibland på morgon o ibland på kväll, på kvällen ser jag till att det är helt torrt om jag lägger mig annars får jag "konstiga" frisyrer
 

Ja, börjar tidigast 7:00. imt

Skrivet av  engeltina
 

Jag går upp 05.20...

Skrivet av  Anna
Så att duscha på morgonen är inget alternativ för mig. Sonen och mannen sover vidare så jag har bara mig själv att tänka på på morgonen.
Tvättar ni alla håret på morgonen ??
 

Japp...

Skrivet av  HelenaE
...eller blöter åtminstone. Fast jag låter det alltid självtorka. Vill jag ha volym klämmer jag bara fram självfallet med lite gele. Annars är det uppsatt som gäller för min del.
 

Artiklar från Familjeliv