Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kjol/färgfråga

Skrivet av mam
Har köpt nya kjolar och nya stövlar och känner mig helt off, brukar gå i jeans och aerobicskor... ;-)

Köpte tre st ovanknät-långa och en nedan-dito. De tre kortare är två manchester, petrolblå och dämpad mellangrön (asch, kommer inte på, inte gräll iaf) och så en mossgrön i sammetliknande. Den nedanknät-långa är svart/grå/vit-rutig, lite tunnare tyg.

Förslag på strumpbyxor, modell/tjocklek/färg? Har två svarta stövlar och ett par mellan/ljusbruna dito.

Ge mig också förslag på vad man absolut inte ska ha till detta, så att jag slipper dumma mig :-)
Svar på tråden: Kjol/färgfråga

På vintern...

Skrivet av  Rebecka - kattmamma
...fungerar det alltid med svarta lite tjockare strumpbyxor till alla kjolar tycker jag. Och då behöver man inte oroa sig för att det ska se konstigt ut heller.

Till den svart/grå/vit-rutiga kjolen skulle jag nog ha samma färg på strumpbyxorna som jag har på tröjan/toppen.
Personligen tycker jag inte att det kan bli fel strumpbyxor/strumpor men många tycker nog att jag ser lite för mycket ut ibland...
 

Ok

Skrivet av  mam
Samma färg som top säger du, det låter lite läskigt ;-) i mina öron. Fast om jag jag har svart top så är jag med. Om jag skulle ha en röd top, skulle verkligen röda strumpbyxor vara ok? (Fast röd top kanske ser tokigt ut?!) Då måste väl nyanserna vara lika elelr hur?

Jo, svarta funkar ju alltid, det är klart. Grå strumpor till rutiga kjolen och svart top, kanske också?

Tack för svar :-)
 

Det här är ju vad jag tycker förstås!

Skrivet av  Rebecka - kattmamma
Nu äger jag inga röda strumpbyxor, men gjorde jag det skulle jag mycket väl kunna tänka mig att ha dem till den rutiga kjolen och röd tröja.
Tröjan jag då tänker mig är något stickat, kanske med polokrage, alltså vardagskläder. Strumpbyxorna har samma röda färg som tröjan. Hade jag en röd partytopp skulle jag nog inte ha röda strumpbyxor till den utan snarare svarta nylonstrumpbyxor!

Grå strumpbyxor fungerar jättebra till det mesta tycker jag!
 

Artiklar från Familjeliv