Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

stövlar med rund tå?

Skrivet av Lotte
Kommer den trenden hålla i sig tror ni? Jag är lite sugen på ett par, de är ju så mycket skönare än de spetsiga, som jag inte lyckats köpa. Mina fötter ser ju ut som skidor och så får man kramp i tårna bara av att provgå...Jag har mest sådana där högklackade stövlar till snyggt, så jag vill inte köpa och så är de omoderna igen om ett halvår eller så...Har provat hur mycket stövlar som helst i alla skoaffärer jag sett, men hittar inget som både känns bra på fötterna/ är snygga/ till rimligt pris. Att det ska vara sååå svårt! Men de med rund tå skulle ju faktiskt kunna funka...
Svar på tråden: stövlar med rund tå?

Har köpt

Skrivet av  Ingela
Supersnygga stövlar med rund tå, helt enkelt för att jag tycker de är snyggast. Tycker det är fult med skor och stövlar med spetsig tå som får fötterna att se superlånga ut. MEN jag bryr mig inte heller om trender, utan köper det som är snyggt.
Men jag läste i Mama eller Hennes att rund-tå är inne och "clownskor" ute.
Varför inte bara köpa det du tycker är snyggt och bekvämt? :)
 

nja, tror inte det, såg både

Skrivet av  oa
cowboy o runda tår-skor reas!
 

men...

Skrivet av  Nilla
rea handlar väl inte om att nåt är ute? inte mellandagsrean i alla fall...jag såg många stövlar med spetsig tå som reades...
 

Det kommer vara runda tår ett tag till

Skrivet av  EllaNora
men trenden har inte kommit riktigt ännu, eller slaget så bra kanske man ska säga... Jag tycker det är sött med rundade tår! Men känner mig snyggast (Läs sexig) i spetsiga!:-)
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Lotte
Tja, frågan är ju om trenden inte kommit - eller - om den inte slagit så bra. Har den inte kommit än är det ju helt ok att köpa stövlarna, då lär de ju inte kännas helt ute om ett halvår eller så. Har trenden däremot inte slagit kommer stövlarna säkerligen kännas omoderna ganska snabbt...

Tycker också att det är sexigast (och det är väl lite den känslan man vill ha när man ska festa till) med de lite spetsigare stövlarna, men jag får väl vara söt istället då *s*, jag som inte fixar att gå i dem.

Jag är ingen modeslav, därför känns det bra att fråga er med lite mer fingertoppskänsla! Visst ska man ha de kläder/skor man gillar själv, men om jag känner mig helt ute och otrendig så gillar jag inte min klädsel längre oavsett hur skön den är. Och köper jag stövlarna idag kommer jag att känna mig fin i dem. Frågan är om jag fortfarande gör det om x antal månader...
 

Artiklar från Familjeliv