Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Toning

Skrivet av Olivia
Jag brukar tona håret hos frissan, var 10-12 vecka ungefär. Men det är ju så _dyrt_ (650 kr) så jag funderar på om man kan göra det själv och få samma resultat? Vill inte byta frisör men vill gärna ha åsikter, synpunkter och tips om hemmatoning!
Svar på tråden: Toning

Lätt som en plätt

Skrivet av  B-boom
Ju kortare hår desto lättare. Jag har rätt tjockt axellångt hår och brukar alltid tona/färga hemma.

Jag har en tandborste till min hjälp, mest för att inte kladda ner handskarna så mkt. Och så börjar jag på en mittbena och stryker ut lite färg. Med hjälp av tandborsten gnuggar jag runt det så man får färgen närmast hårbotten. Sen gör jag en bena på ena sidan, ca 1-2 cm bredvid den gamla och upprepar och så fortsätter jag så bena för bena. Sen när jag är klar tar jag upp allt hår och trycker ut färg i det och masserar. Trycker inte ut allt på en gång utan lite i taget så det räcker till allt hår. Vill helst inte köpa 2 förpackningar. Men det funkar alltid bra och jag har aldrig misslyckats.
 

Tack snälla för svar!

Skrivet av  Olivia
Jag blev peppad -ska prova själv. Tack för tipset om tandborste!
 

Du kan även ta

Skrivet av  Indra
en ny och tidigare oanvänd bakpensel (sån som man har i kökslådan).
 

Svårt att misslyckas!

Skrivet av  Camelia
B-boom gav ett bra svar tycker jag! Är du osäker på märke och färg tycker jag att du ska köpa din toning hos frisören - där har de bra märken!
 

Tack!

Skrivet av  Olivia
Kanske lika bra att köpa färgen hos frissan helt enkelt för säkerhets skull.
 

Artiklar från Familjeliv