Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varför är det alltid MINDRE balsam än shampoo i

Skrivet av Lea
flaskorna?

Jag har köpt Redkens Color Extend för några månader sedan från lookfantastic.com.

300 ml shampoo och 250 ml balsam var det i flaskorna.

Det finns nu ca 1/3 shampoo kvar men balsamet är nästan slut.

Jag har rätt kort hår, men det är självlockigt och slingat så det behövs mer än en liten klick för att det ska gå att reda ut.

Gör ni av med mindra balsam än shampoo?

Detta är inte första gången som balsamet tar slut långt innan shampoot.
Svar på tråden: Varför är det alltid MINDRE balsam än shampoo i

Hos oss går

Skrivet av  Levia
det alltid ca 2 flaskor balsam per flaska shampoo.
 

va? här e de tvärtom imt

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
 

Borde ju vara tvärtom

Skrivet av  HW
tycker jag, eftersom det går åt dubbelt så mycket balsam som schampoo, för mig iallafall. Och det trots att jag delar med maken som enbart använder schampo. Fast de flesta märkena har väl samma mängd ändå?
 

Visst är det dumt, jag köper ca 3 flaskor till

Skrivet av  Helén
flaska schampo. Dessutom så är ju balsamet mycket dyrare fast det är mindre i flaskorna =o((.
 

Ja, definitivt

Skrivet av  ullebulle
Balsam behöver man ju pyttelite av, jag upplever att det är tvärtom, att schampot tar slut långt innan balsamet trots attd et är lika mycket i de flarror jag köper. Nu har jag kort hår, men det ar likadant när jag hade jättelångt, och då har jag tjockt hår med måååånga hårstrån.
 

Här med...

Skrivet av  LottaJ
alltid mycket mer schampo än balsam. I mitt fall tror jag dock att det har att göra med att jag är så virrig om mornarna så att jag många gånger schamponerar en extra gång eftersom jag inte är säker på om jag tvättat håret eller inte:-) GÄÄÄÄSP!! *s*
 

Precis vad jag undrat!

Skrivet av  KP
Som jag retat mig på detta faktum! Skönt att flera upplever samma sak, började tro att jag gjorde någonting fel. ;o)
 

Har alltid balsam kvar

Skrivet av  Annika T
även om B-flaskan är mindre. De jag köper är oftast lika stora, så jag behöver nästan köpa två shampo och en balsam om det ska räcka lika länge.
 

Nä, lååååååångt ifrån

Skrivet av  Modesty

har 250 ml balsam o det går 2 schampoflaskor (a´250 ml) på 1 balsamflaska, jag tar bara liiiiiiiiiite balsam. Rent matematiskt så överdoserar man ju om man har ditt problem eller så fyller de flaskorna dåligt, kanske därför lookfantastic är så billigt ;-)
 

Artiklar från Familjeliv