Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min sommargarderob existerar inte..hjälp!!

Skrivet av Malin
Har upptäckt till min fasa att jag har mkt få plagg som jag använder under sommaren. Nu vill jag ha hjälp med att fixa till en bra stomme i min garderob som är perfekt att ha nu under vår/sommaren.

Det som jag har är en
* khakigrön halvlång jacka,
* svart halvlång jacka
* beige halvlång jacka:))...vidare i min upptäckt har jag en
* svart lång cardigan (lite tunnare bomull),
* linne m brottarrygg vilket jag aldrig visar för att min kropp tillåter ej detta..finns i röd, svart, vit, turkos, beige. Japp, det var det hela...hur ska jag få en bra garderob att ha nu under vår/sommar???

Hjälp mig snälla så jag kan förbereda nu innan våren är här!! Jag är ljushårig och blek, och kilona sitter helt malplacerat:(( jobbar på det hårt nu...
Svar på tråden: Min sommargarderob existerar inte..hjälp!!

Basgarderob

Skrivet av  Ingela
Så här står det i Expressen, det passar väl vår och sommar också tycker jag. Och det låter ju vettigt, jag ska genast köpa det hon föreslår :)
"Basgarderoben är en hel vetenskap men helt kort tycker jag att det viktigaste är ett par mellanblå designerjeans som sitter riktigt bra, svarta stövlar med rätt hög klack (som funkar både till kjol och jeans) och djupt rundringade baslinnen i svart, vitt och till exempel rosa, som inte är för korta (och funkar som partytoppar med rätt accessoarer). Ett par höga pumps som partyskor och en mellanstor skinnväska som funkar både dag och kväll. Utöver det är en kavaj är ett måste, i vår blir det dessutom den perfekta jackan. Och så ett par långa, coola örhängen!"
 

En kjol också...

Skrivet av  Ingela
Det är ju bra att ha, och ett par "halvlånga" jeans. Sådana jeans, ett fint linne och ett par sandaletter-då är man fit for fight :)
 

kanske inte vad jag skulle satsa på...

Skrivet av  Sara
Ska man ha _det_ som basgarderob? Tja, tur att smaken är olika...

Jag kan tänka mig att ta på mig allt som beskrivs, men som basgarderob:
-djup urringade linnen -men inga toppar eller blusar
-pumps och högklackade stövlar -men inga promenadvänliga skor
-svarta stövlar till sommaren? Det kan man väl kanske ha, men känns inte precis som ett basplagg...

Nu vore det väl lämpligt att jag istället berättade vad jag tycker är en lämplig basgarderob. Men tyvärr, jag skulle aldrig klara av att ha en sådan, så jag tror inte heller jag kan "konstruera" en som skulle ha en chans att fungera.
Och, tja, Ingelas basgarderob från expressen är säkert bra om det är den klädstilen man har.
 

Artiklar från Familjeliv