Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

snygga kläder?

Skrivet av camilla
var finns det? och moderna? ja alltså för gravida! vill ha snygga kläder som framhäver min fina mage men vart hittar jag det?
Svar på tråden: snygga kläder?

Fantasi!

Skrivet av  Malva
Vore jag du skulle jag gå till vanliga klädaffärer med märken du gillar och använda fantasin. Jag har sällan sett några mammakläder, som jag verkligen tyckt varit snygga. Bättre att experimentera med kläder man gillar! En halvlång kjol tex i din normala storlek, kan du dra upp över magen så blir det en kort kjol, och om det är stretch kan du säkert hasa ned den under magen.
Långa linnen finns det ju massor att köpa nu också. Dom täcker magen bra och så kan man ha en kortare tröja eller top över!
 

Lite gravidtips

Skrivet av  Anna T2
Jag var jätte-på-tjocken för ett år sen och använde då mycket linnen, tighta tunikor, slip in-klänningar i trikå (alltså som långa linnen nästan) och tights.

På Indiska finns glittriga maggördlar i olika färger, som breda skärp ser de ut. Jag köpte en i turkos/guld och satte den runt magen ihop med svarta kläder och kände mig jättesnygg! Den har även små pinglor så man känner sig som en magdansös :-)

Jag hade även ett par mammajeans som jag använde jättemycket. När vi var inne på förlossningen för att föda var jag såååå dödens less på jeansen att jag sparkade av dem och knölade ihop dem och slängde dem i en papperskorg i intagningsrummet!

 

Artiklar från Familjeliv