Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

flyttar upp fråga till Maria65a...... Ang mjölk!

Skrivet av malin
Har du slutat med samtliga mjölkprodukter?
Mjölk, fil, yoghurt, creme fraish, gräddfil, grädde, ost.....allt????
Vad gör du om du blir bjuden, tex en gryta där du misstänker att den innehåller mjölk, grädde eller creme fraish? Hur "konsekvent" är du?

Jag vill ha så mycket tips som möjligt för nu vill jag bli av med acnen!
Svar på tråden: flyttar upp fråga till Maria65a...... Ang mjölk!

Idag är jag inte så strikt...

Skrivet av  maria65a
...likamed att jag är något sämre i hyn igen men jag försöker begränsa användandet av vanlig mjölk till kaffet. Surmjölksprodukter går av någon anledning bra så det äter jag. Bölderna är helt orta efter min strikta period och har inte dykt upp sen dess :-)
Till matlagning använder jag sojagrädde/sojamjölk eller havremjölk, smakar lika bra.

När jag var strikt så åt jag inget med någon som helst mjölk i, talade om det för folk när jag blev bjuden till någon. Inget konstigare än om man skulle vara allergisk mot mjölkprotein!

Men tyvärr blev längtan efter kaffe latte för stor *suckar* och sojamjölk skär sig i kaffet...
 

Förlåt att jag lägger mej i

Skrivet av  Gomorra
men acne kan lindras av vissa sorters P-piller (och förvärras av andra sorter) Kanske du kan prata med din bm? Även om du inte äter P-piller eller har behov av det så finns det sorter som dämpar acne effektivt.

 

tråkigt nog...

Skrivet av  malin
så får jag inte äta p-piller, fråga inte varför-jag undrar själv! Jag hade hepatos, läckande lever, under graviditet nr 1 och därefter har jag frågat fyra olika läkare/gynekologer-alla säger samma sak-jag får inte använda p-piller. Dock har jag irriterande nog inte kunnat få ur dem ngn vettig förklaring :(
Jag får väl fortsätta fråga!
 

Artiklar från Familjeliv