Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dessa maginfluensor på dagis...

Skrivet av Eva & Collin 010209
Dom är ju så envisa så man blir tokig!
Någon som har något tips på vad man kan göra för att antingen förebygga och då dom små har det?

Min son kräktes en natt - förra lördagen då vi hade barnvakt :-I. Dan efter var han helt ok för att ha kräkts HELA natten men han hade ingen vidare matlust vilket inte är så konstigt.
Idag - 1 v efter - har han fått DIAREE alldeles vattnigt men äter som en häst och är superhungrig.

Vad kan man göra när han har diaree? Kan det vara så att det är "efterföljden" av vad som hände förra helgen??

Hälsn
Eva
Svar på tråden: Dessa maginfluensor på dagis...

Usch ja..

Skrivet av  Cia
Jag skulle oxå vilja ha ett bra tips så man slapp maginfluensan..Själv så har jag tagit en Imudeom (stavas inte riktigt så) pilla när jag kännt att det var på G och det har inte blivit så mkt av det då. Vet ju inte om det varit pillans förtjäns men det var några på jobbet som rekommenderade det och det har fungerat hittills.
Men hur som helst så brukar magen komma i form av Proviva.
 

Imudeom

Skrivet av  Malin, Eric 9807, Filip 0003
(eller vad du hette...) Var hittar du dom tabletterna?
Det enda tipset jag har hört är att som vuxen svälja en 10 st hela vipepperkorn. Mina barn brukar jag ge ca 5 st.
 

Smittar 2-3 dagar efte

Skrivet av  Ullis
man har varit sjuk, tyvärr. Det är ofta därför magsjukorna bara går runt runt på dagis, för barnen kommer för tidigt
 

Artiklar från Familjeliv