Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Detta har ni säkert...

Skrivet av tessalisa bf 12/6 m (jonte 00)
fått höra många gånger innan.
Finnar,finnar finnar,,,,vad ska jag göra för att få bättre hy.Jag har haft finnar sedan jag var 14 år är nu
26 år!!! och har dom försvunnit kanske neeej!!!
Kanske måste jag stå ut med detta hela livet?
En tid när jag åt antibiotika i tablettform (tetracycklin)tror jag den medicinen hette,då var huden
nästan finn fri och jag använde en salva som heter skinoren,men den får jag inte använda nu när jag är gravid! Jag har inte överdrivet mycket finnar,men jag kan inte gå utanför dörren utan täckstift eller foundasion.Mest har jag på hakan, kinderna,pannan.Jag har provat allt (nästan) men man vill ju inte äta antibiotika hela livet,det är ju inte bra för kroppen!
Har hört om något som heter silicol skin är det något att prova på för mig kanske? någon som har erfarenhet?
Snälla jag behöver verkligen hjälp alla som har problem hy förstår nog vad jag menar(vissa dagar vill man bara inte gå ut,utan bara dra täcket över huvudet ex som innan mens hua!!!
kram Tessan
Svar på tråden: Detta har ni säkert...

Mjölkprodukter kan vara en bov

Skrivet av  Britt
när det gäller problem med oren hy - men det kanske du redan har provat. Själv får jag alltid nåt på hakan om jag äter choklad, tur att jag inte är någon godisfantast.
Är mycket intresserad av tankarna på rätt kost för varje blodgrupp - du är väl händelsevis inte 0?
Zonterapeuten Ing-Marie Sundling hävdar i sin bok om zonterapi att den som har vallonskt påbrå inte tål mjölkprodukter, det gäller ju också för en del invandrare från andra kontinenter.

 

Mjölkprodukter är inget

Skrivet av  syster-yster
vidare för någon!
Get och fårmjölksprodukter är bättre, men komjölk är inte bra för tarmarna !
I och för sig kan man snabbt räkna ut detta med tanke på att komjölk är gjord för kalvar och vår egen bröstmjölk är gjord för oss! Kalvars magar är givetvis annorlunda och där finns andra enzymer och bakterier!
Syrad mjölk, typ fil och yoghurt är bättre för där får tarmarna hjälp av mjölksyrebakterier!
 

Choklad och ost

Skrivet av  tidigare finnig
Jag har också tidigare haft problem med finnar. Om jag ville se bra ut som t.ex innan jag gifte mig så undvek jag choklad och ost under några veckor. Fungerade alldeles utmärkt.
 

Artiklar från Familjeliv