Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

har ni råd till mig?

Skrivet av snörvel
är dunderförkyld och måste jobba imorron....suck.
näsan rinner, feber runt 39, mår skit :-(

finns det nån dunderkur så e jag ytterst tacksam
Svar på tråden: har ni råd till mig?

Vila och mycket att dricka

Skrivet av  Sterna
Har förkylningen brytit ut är det nog bara vila, vätska och vitaminer som kan få kroppen att ta hand om baseluskerna lite snabbare.

Till nästa gång kan du prova 10 svartpepparkorn när du känner att det är på G men innan det har brytit ut.
 

Gör dig ett

Skrivet av  Nell
förkylningste på
Svarta-vinbär, peppermynta, salvia, lindblom, fläderblom, kamomill, röllika. Har du inte alla ingredienserna så tar du de du har eller lätt kan få tag på. Pepparmynta, kamomill, fläder, lindblom borde du kunna hitta enkelt. Ta emd honung i teet ochd rick flera ggr udner dagen. Fläder och lindblom hjälper dig få ner febern.
 

får man tipsa om sprit?

Skrivet av  Malva
Hej
en sjuksköterska jag känner gav mig det här tipset en gång (och garanterade att man skulle vakna som en prinsessa dan därpå) jag testade det men gjorde ett misstag...
Koka starkt thé, pressa i citron eller apelsin och ha i en rejäl klick honung. Spetsa med whiskey först en skvätt och sedan en ordentlig skvätt till...
Gå till sängen, bädda ned dig och svep den varma drinken. Huvudet på kudden och somna bums!
Det var innan det här med sängen som jag begick mitt misstag. Jag svepte drycken innan jag gått och lagt mig, lallade runt lite och borstade tänderna och så där. när jag väl lade huvudet på kudden så hade det redan börjat snurra rätt så rejält och det blev mest bara svårt att somna... Så först i säng och drick sen alltså:) krya på dig!
 

Artiklar från Familjeliv