Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tycker det är underligt

Skrivet av Galna mamman
att mollusker smittar...men nu har tjejen min fått några iaf,på baksidan av låren...hur smittas det igentligen?
Och vart får jag tag på Aloe Vera Gel? - på nätet?
Svar på tråden: Tycker det är underligt

Body Shop har! IMT

Skrivet av  Alina
..
 

är den lika bra

Skrivet av  Karin
som den som forever living products har. Har nämligen läst här inne att deras produkter ska vara jättebra men om man kan köpa lika bra på body shop...
 

Tja...

Skrivet av  Alina
...det tror jag nog. Har inte prövat den själv men deras aloe vera-krämer i samma serier är iaf toppen! Gelé har jag haft en sort från Oriflame tror jag det var, numera gör jag själv (inte särskilt svårt).
 

vill du berätta

Skrivet av  Karin
hur du gör gelen själv?
 

Javisst

Skrivet av  Alina
Det är som sagt enkelt, jag blandar aloe vera-juice med förtjockningsmedel och lite konserveringsmedel. Då får man ren gelé. Jag brukar också tillsätta lite eterisk olja - tee trea för att det har så bra läkande egenskaper precis som aloen själv och lavendel som också har sådana egenskaper - och dessutom luktar gott. Så har jag i lite olivolja för jag tycker konsistensen blir bättre då.

Proportionerna är ungefär 100 ml aloe vera-juice, 1 g xantangum (förtjockningsmedel), 8 droppar paraben, 5 ml olivolja, 20 droppar tea treeolja, 20 droppar lavendel. Värm juicen till ca 40 grader, vispa i paraben och xantangummit. Låt svalna lite (till ca 25 grader) och så i med oljorna.

Man kan köpa alla grejer på antingen www.crearome.se (men då måste du beställa för minst 500 kr) eller så finns det på Panduro. Tror dock att Panduro har Aloe Verakoncentrat, men det går ju lika bra det, bara du inte glömmer att späda det :-).

Lycka till :-)
 

Vad kul!!

Skrivet av  Karin
Har sparat receptet och kommer garanterat att göra detta när jag fått tag på ingredienserna! Ett jättetack för att du ville dela med dig av receptet!!
 

Artiklar från Familjeliv