Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

min sjuåring är magsjuk! Vad

Skrivet av A. Js mamma
ska jag ge henne till frukost / att äta idag? Hon har kräkts hela natten, och jag kokade svartvinbärs te och har gett henne några teskedar av det då och då.. men nu är hon jätte hungrig, men jag vet inte vad jag törs ge henne!!
Svar på tråden: min sjuåring är magsjuk! Vad

Rostat vitt bröd med smör

Skrivet av  Malva
Vitt bröd är uppstoppande och smöret är bra för tarmen. Undvik mjölkprodukter. Blåbärssoppa och vispad cocacola är bra samt tro det eller ej, lättsaltade chips!
Men ge bara lite i taget, det kan lätt hända att det kommer upp igen. Ge då endast vätska i ca fyra timmar och prova sedan med något att tugga på igen.
Om jag vore du skulle jag svälja några vitpepparkorn hela i hopp om att klara mig från att spy själv.
Lycka till!
 

Tack! Och tro

Skrivet av  A. Js mamma
mig, jag proppade i mig vitpeppar både igår och idag.. hoppas hoppas att det hjälper! :) Tack för dina tips! Hon har nu ätit en rostad macka med smör..
 

TILL A IS MAMMA

Skrivet av  kräkrädd
Hej hur mår du? klarade du magsjukan med vitpepparkorn och hur gick det för din dotter. kunde hon behålla maten? hoppas ni mår bra nu!
 

Ett kokt ägg

Skrivet av  Stettan
kan man komplettera rostismackorna med när magen har lugnat sig lite.
 

Apotekets "Resorb" ...

Skrivet av  Magda
...vätskeersättning är jättegod (smakar lite apelsin) och innehåller allt nyttigt man behöver. (Salter och mineraler.) Annars: skorpor med blåbärpure, äpple, avslagen cocacola, te, vitt lättrostat bröd, blåbärssoppa m m.

Lycka till.

/Magda
 

Artiklar från Familjeliv