Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hemorojder

Skrivet av Ek
Denna _underbara_ företeelse..(inte) Är det någon av er som har några råd för hur man skall bära sig åt för att få bort dem eller dämpa besvären, underlätta tillbakagång.. Vad som helst. Är i slutet av graviditeten, de är väldigt besvärliga.
Svar på tråden: Hemorojder

Det är kanske...

Skrivet av  Vitsippa
...svårt att bli av med dem just nu, de är ofta envisa i slutet av grav. Men annars tycker jag att fibrer och mycket vatten är det som funkar. Se till att bajsa regelbundet också - lite linfrö på fil till frukost kanske?
 

Det märkliga är

Skrivet av  Ek
att magen har fungerat KANON hela graviditeten, jag äter ingen vitt mjöl i vanliga fall heller; Loppfrön och linfröavkok varje dag. Därför blir jag så förvirrad. Jag dricker säkert tre liter vatten om dagen. Så jag blev lite förvånad. Men det är klart; det är ju ett rätt centrerat tryck på just det området. Besvärligt.
 

Nä...

Skrivet av  Vitsippa
...sådär var det för mig också, gav upp och lät det bero de sista veckorna. MEN efter förlossningen - försök att snabbt komma igång med magen! Det är lite trögt i starten ju :-). Sätt igång med linfröna, fibrerna och vattnet på stört så ska du se att du snart blir av med eländet!
 

För att lindra besvären

Skrivet av  Nell
coh ta ner svullnad så kan du göra arnikaomslag. Du späder ut arnikaessens enligt förpackningen och så doppar du en kompress i lösningen och sätter den mellan skinkorna mot hemorrojderna. Det är smärtlindrande till viss del, det miskar också på svullnaden så de drar ihop sig.

Anvädne det själv när jag hade hemorrojder under förra graviditeten samt direkt efter operationen som jag genomförde i somras. De ville inte ge med sig och det var operation som gällde. Nu är allt bra *ler*
 

Tack för era råd!

Skrivet av  Ek
Har ett par flaskor "hemkörd" arnikaessens här hemma, så jag skall definitivt prova! Tack, man blir lite modfälld bara när man "försöker" att göra allting rätt. Men men.
 

Artiklar från Familjeliv