Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Plantago Hustensaft

Skrivet av Nickan & Alexandra 0210 + Bf 21/4
Jaha, i går beställde jag hostmedicin och hostsalva från Weleda, idag kom det....snacka om snabb leverans :-)

Nu är det så att jag inte kan tyska och bipacksedeln till Plantago saften var på just tyska. Vet nu inte hur ofta och hur mycket en vuxen och barn ska ta av denna "saft". Någon som kan hjälpa mig som kanske har detta hemma och som är bevandrad i tyska :-))

Har Syster Märtas HUSAPOTEK, men där kan jag inte finna ngt om denna "saft"

Salvan (som är Anis/Thysum comp)är bara att smörja på bröstet antar jag, men hur ofta??


Tack på förhand!
Svar på tråden: Plantago Hustensaft

Självklart

Skrivet av  Nell
skall du få hjälp med översättning och dosering.

Vuxna och stora barn: 3 ggr dagligen 1 msk i akuta fall varannan timme 1 tsk sirap i varmvatten att dricka.
Små barn: 3-4 ggr dagligen 1 tsk sirap i varmvatten att dricka.

När du öppnat förpackningen skall den förvaras i kylskåpet.
 

Anis/Thymyssalvan

Skrivet av  Cathis m. Didrik
kan du smörja 2-3 ggr om dagen!
Morgon, eftermiddag och kväll. Du kan smörja på bröstet samt mellan skulderbladen också.
 

Hej Cathis

Skrivet av  Nell
kul att se dig igen *ler*

Hoppas allt är väl, använder du också Weledas produkter? Tycker de är toppen likaså Walas. Vad bra att du såg sista meningen, i inlägget ovan, jag missade det totalt *ler*

Ha det gott
 

Hejsan svejsan! :)

Skrivet av  Cathis m. Didrik
Detsamma, och hoppas att Du också mår bra!

Ja, jag använder en del av Weledas produkter, Anis Thymusen och barnsalvorna. Köpte även sockerpiller mot tandsprickning där. Camomillabelladonna eller något sådant, minns inte riktigt vad det hette. :)

Sköt om Dig och lilla magen! (visst har jag uppfattat det rätt?)

C.
 

Ok, tack

Skrivet av  Nickan & Alexandra 0210 + Bf 21/4
då ska jag börja smörja även mellan skuldrorna på dottern.....och så kanske jag smörjer lite mitt på dagen oxå om jag kommer ihåg:-))
 

Ja gör det och

Skrivet av  Cathis m. Didrik
hoppas att hon blir frisk bums! :)
 

Artiklar från Familjeliv