Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mot Magknip...

Skrivet av bumsibum
Hej

När min son hade kollik ( 3 mån kolik ) Så fick jag ett super bra råd av en irakisk bekant.
Häll ner ca en halv liter vatten i en kastrull & ta i ca 2 msk Anispulver. Koka upp & sila genom kaffe filter eller liknde. Blanda ut ca 2tsk eller ca 5 mil med lite ersättning eller bröstmjölk. & ge i flaska eller i spruta.
Det e väldigt mildt för magen & hjälper till att få ut gaser osv i magen.
Min sons kolik försvann efter ca 1 månad..
Tyärr så får inte BVC ge ut dessa huskurer även fast det e helt naturliga ingredienser...
Jag kan lova att det e helt klart värt & prova !!!
Detta håller sig ca 3 dagar i kylen ( försluten )

Svar på tråden: Mot Magknip...

På BVC i Norrtälje

Skrivet av  Nell
har man under många år gett ut recept med fänkål och fler recept hittar du med anis fänkål kummin, kamomill och rooibos på min hemsida om finns läkad till i min info.

Jag tycker att det är märkligt att ett BVC under flera år gett ut detta men andra påstår att de inte får det.

Jag säger som du att oftast så hjälper det om det är kolik eller gaser som är orsaken till besvären.
 

Funkar alltid på barn och vuxna

Skrivet av  Felix mamma
Jag har kokat fänkålsfrön, vanliga i kryddhyllan på ica, och blandat thevattnet både i mjälkersättningen och vällingen.

Själv tuggar jag dem direkt och sväljer lite i taget. Det bästa är att blanda fänkål och kummin, tycker jag. Det smakar lite lakrits.

Gaser och magknip släpper på några minuter.

 

Artiklar från Familjeliv