Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sårmun

Skrivet av marie
vid minsta lilla förkylnings tendens så kommer sårmunnen, jag blir röd och torr längs amorbågen och det gör så vansinnigt ont. blir även öm under näsan. åh vad jag hoppas att nån har nåt bra tips
Svar på tråden: sårmun

8-hour cream

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
från Elizabeth Arden är en kanonpryl! Kostar en del (ca 200 kr nästan), men räcker i åratal(ordentlig tub och drygt som 17).Det använder jag på vintern framför allt då mina läppar spricker och jag måste kunna spela ( är musiker). Ett gammalt beprövat musikerknep.Smörjer man på det innan man lägger sig är läpparna jättefina på morgonen! Det är nästan som klister i konsistensen- alltså inte som halkiga lypsyl etc.
Har jag inte Arden till hands brukar jag ta lite honung. Många brukar rekommendera Försvarets stift, men det gör det bara ännu värre för mig.
 

Jag har sticket

Skrivet av  Anne
jag har samma fast som en vanlig lypcylstick. Håller med, den funkar till allt ! Till och med lilla dottern fick lite på munnen när det blev för torrt och VIPS fösvann alla sprickor under en natt. Även min hund har fått på tassarna i bland när hon haft svåra sprickor och det funkar där med!
 

Håller med...

Skrivet av  Jenny
8 hour-cream är bäst! Min har räckt i c.a. 4 år och än finns det lite kvar...
 

Artiklar från Familjeliv