Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Piggelinmedel?

Skrivet av Mia m Jerry & Sebastian
Hejsan!

Känner mig helt slutkörd efter att inte få sova hela nätter. Har tvillingar som numer sover oroligt från 23 och framåt. Finns det något jag kan göra för att bli piggare? Gör VAD SOM HELST snart. Känns som jag inte orkar mer...
Svar på tråden: Piggelinmedel?

Ammar du?

Skrivet av  Marie med töserna
Jag har en 3.5 månaders tjej som ammar (och en aktiv numera nattvandrande 4-åring) så jag får inte heller sova hela nätter. Höll på att gå under, men nu har jag börjat proppa i mig proteiner och frukt, dricker massor med vatten och äter vitamintillägg för gravida/ammande. Har märkt en jätteskillnad.

Promenader utomhus på e.m. när man börjar bli trött är också bra.

Tvillingar är säkert tufft, jag är en själv. Min mamma verkar inte ens komma ihåg något från vår småbarnstid, så anteckna allt av värde:)
 

Nej, ammar inte längre...

Skrivet av  Mia m Jerry & Sebastian
Slutade efter ca 2 mån. Jag orkade inte längre. Känner du till Chisandra eller vad det heter?
 

piggelinmedel...

Skrivet av  Carina
Jag var ochså helt slut efter att varit gravid tätt, förlorat båda mina föräldrar inom 1 år samtidigt som min dotter föddes o upplevde sitt första år och med allt vad ammande innebar.
Provade först B-12 vitaminer, och visst hjälpte det. Jag blev piggare. Men det jag verkligen har börjat med som har hjälpt mig i det långa loppet, var att börja dricka Aloe Vera. Numera kan jag inte dricka det för sent på kvällen, för då kan jag inte sova utan måste hålla på o fixa o dona med vad jag kan hitta på. DET gjorde jag inte för ett år sedan.

Vill du veta mer, så hör gärna av dig i så fall.
([email protected])
 

Artiklar från Familjeliv