Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bra mot acne!?

Skrivet av Agata
Ja har haft taskig hy i snart 15 år o börjar ge upp att det finns nåt bra o ta till! =0/
De e inte så att jag behöver ta till medicinsk hjälp utan har mer porig hy runt haka,näsa o panna. Därtill finnar på det!
Har prövat allt känns det som!

Vet inte om jag e inne på rätt snack nu, men kanske nån här har nåt gott råd! =0)
Tänkte pröva en ansiktsbehandling framöver o hoppas naturligtvis på det...
De e inte kul o va snart 30 år o fortfarande ha finnar!
*suck*
Tack på förhand.
Svar på tråden: Bra mot acne!?

Låter som en papegoja :-)

Skrivet av  maria65a
Tror att jag svarat på det här varje vecka men jag gör gärna om det igen!

Tänk på vad du äter och då talar jag inte om choklad och ostar som brukar vara det vanliga rådet man får utan mjölkprodukter generellt.

Efter att själv ha haft problem med hyn sedan jag var i tonåren så började jag av ren nyfikenhet att käka "stenålderskost" och upptäckte att hyn blev bättre än den någonsin varit.
Nu har jag inga vetenskapliga belägg på detta med jag tror att mjölkprodukterna var största boven och efter det allt dåligt fett som jag tidigare åt. Jag bytte till enkelomättade fetter och omega-3 tillskott och skippade allt mjölkfett och _bannlyste_ alla typer av härdade och delvis härdade fetter. Det tog bara några veckor innan skillnaden var märkbar. Kanske den krafigt ökade grönsaksmängden i kosten och den minskade mängden sädesslag oxå gjorde sitt till.

Idag äter jag åter igen mjölkprodukter (fast begränsat med sötmjölk) och hyn har blivit något sämre men inte så att den längre besvärar mig. Håller mig fortfarande ifrån härdade/delvis härdade fetter :-)

Tydligen så besväras inte dom få grupper av jägar/samlarfolk som finns kvar av problem som acne!

Lycka till!
 

ett tips till...

Skrivet av  Carina
Du kan ochså prova att dels dricka Aloe Vera gel och använda en creme baserad på denna växt på kvällen och en lite mer lätt"flytande" creme på dagen.
Dels så är Aloe Veran utrensande från all "smuts" man har i kroppen, och dels så får man några mer positiva egenskaper på köpet.

Känner du för att veta mer, så hör gärna av dig...
([email protected])
 

*urk*

Skrivet av  maria65a
Synd att dom smakar så illa! Jag köpte en flaska på Hälsokosten och den var helt odrickbar *blää*
 

Tack för svaren! =0) *imt*

Skrivet av  Agata
v
 

Antar att du...

Skrivet av  Anne
Provat Roacutan redan!
Men jag har också dragits med finnar och stora porer o diverse snusk.
Nu går jag på AHA- behandlingar då coh då och har fått mycket finare hy.
Aha-dag eller nattkräm är också bra. Jag kan varmt rekommendera alla produkter av märket Rejuvi. Finns på vissa salonger.
Massor av vatten ska du dricka, det har du säkert hört en miljard gånger också...men visst sjutton hjälper det!
 

Dr Hauschka...

Skrivet av  Sharp
deras hudvårdserie (köps i hälsokost) var jättebra för min acnehud! Ansiktsbehandlingar finns det ju massor av olika men se till att du får en som är anpassad till acenhud (rengörning med AHA-syra el likande), det brukar vara bra. Jag försöker gå ungefär en gång i halvåret och det känns bra att få en "riktig omgång" ibland!
 

ÖrtBlomma

Skrivet av  Milla
Jag har provat en acnecreme från www.ortblomman.com och tycker att den är jättebra. De har även en ringblommesalva, som är bra till mycket. Om man beställer en produkt får man en gratis provburk av en valfri produkt.
 

Artiklar från Familjeliv