Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

bebis m snuva

Skrivet av Lisa med Alva 040110
Låter så illa nu när jag lagt honom, tog länge att somna och rosslar nu i sömnen, undrar om jag läst här förut om rå lök i rummet?
tacksam om ngn kan ge tips!!!
Svar på tråden: bebis m snuva

Röd lök

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
som man skivar och lägger i hett vatten så den står och ångar i rummet är jättebra mot rethosta, och annan hosta. Om det hjälper mot rosslighet vet jag inte, men du akn ju testa.
Ammar du honom är annars bröstmjölk i näsan kanonbra. Löser upp utan att vara obehagligt.
 

lök o sova lite uppåtlutad

Skrivet av  trollmamma till Tor o Axel 04/09
antingen om du höjer sängbenen vid huvud ändan eller låter honom sova på en kudde.
Min kille var mästare på att vända o vrida sig så det bästa var att han sov mot min arm.Tänk på att lägga honom på rätt sida det är oftast en sida som är mer täpt än den andra.

Röd lök är jätte bra fungerar klart för oss.
testade med gul lök o det funkade inte alls.
Lycka till!
 

Fler tips

Skrivet av  Nell
förutom de bra du fått.

Ge te på fläder eller lindblom. Lite pepparmynta går också bra tillsammans med det andra teet och kamomill.
För att då bort slemmet och underlätta om hon har hosta så ge te även på anis och timjan. Det går även att beställa från weleda deras anis/timjan-sirap eller plantago hustensaft för hosta och slem. De är toppen.
 

Tack så mycket för era svar!imt

Skrivet av  Lisa med Alva 040110
m
 

bada

Skrivet av  Elinpelin
bada eller duscha barnet innan sänggående är också bra. Äta vitlök om du ammar funkar att hålla virusen borta. Fuktig luft brukar underlätta så om du har tvättat, torka handukar på elementen i sovrummet.
 

Artiklar från Familjeliv