Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Acne

Skrivet av m
Jag ser värre ut än en 15-åring. Än vad jag själv såg ut som 15-åring. Hela halsen är FULL med plitor, vissa röda och svullna andra "bara" vita eller rosa.

Halsen är värst men även ansiktet, överarmar och hela ryggen är belamrade med finnar. Det är vidrigt.

Jag har testat antiseptisk tvål från Lush, enbart vatten, clearasil o. dyl men det blir inte bättre, snarare tvärtom.

Jag är 30 år och tycker jag nån gång kan få ha lite fin hy.

Just nu är jag gravid och det har iom detta blivit värre men jag har så här jämt...gravid eller ej.

Vad tusan ska jag göra?

Hjälp mej med tips!

/m
Svar på tråden: Acne

Tee Tree Oil

Skrivet av  Solstrålen
På hälsokostaffärer kan man köpa olika produkter med Tee Tree Oil i. Detta är antiseptiskt och brukar hjälpa jättebra mot finnar och andra irritationer i huden.
 

tack!

Skrivet av  m
ska kolla upp det!

/m
 

Inte Tea Tree oil

Skrivet av  kattmamman
när man är gravid! Jag har läst att det gett neurologiska skador på foster hos katter. Iofs är det ju inga extrema mängder man använder man jag lade absolut av när jag läst detta i någon föräldratidning. Jag kan däremot rekommendera Dr. Hausckas produkter. Nu testar jag deras ansiktsolja och "peppar, peppar" så tror jag att min hy är mycket bättre.
 

usch då...

Skrivet av  m
...men var köper man den där doktor hackensacks produkter då? ;-))

/m
 

Hej m!

Skrivet av  kattmamman
Dr. Hauschkas produkter finns i hälsokosten. De är utvecklade av antroposofer. Idag köpte jag deras ansiktsvatten också. Det verkar kanon!
 

tips

Skrivet av  Jonna
Prova Lactiplus mjölksyrebakterier, blanda i ett glas vatten.
Drick varje dag. Bädda in ansiktet med lactiplus med en tesked vatten, innan du lägger dig. Sov med "masken".
(Tips från min hudterapeut.)
 

ok men

Skrivet av  m
det är inte laktios i de där mjölksyrebakterierna? Dum fråga kanske men är man algerisk så är man *ler*

/m
 

tilläggsfråga

Skrivet av  m
Var köper man det?

Och TACK för tipset förståss!

/m
 

hälsokosten*imt*

Skrivet av  Jonna
bbb
 

Artiklar från Familjeliv