Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alternativt mot pälsdjursallergi ?

Skrivet av Maria
Någon som har provat ngt med gott resultat mot pälsdjursallergi ? Har haft detta i 25 år och bara haft med den traditionella sjukvården att göra.

tacksam för tips !
Svar på tråden: Alternativt mot pälsdjursallergi ?

Näringsterapi!

Skrivet av  Ellen m Embla
Har själv varit superallergisk och har nu efter 2,5 års behandling både katt och hund utan problem.
Berättar gärna mer men måste till dagis och hämta, läs gärna på min hemsida, länk finns i infon, Ellen - Sjukdomen så kommer du rätt. Tyvärr dåligt uppdaterad, men jag har skrivit mycket här på alternativ medicin tidigare så söker du finner du nog... :)
Kramar / Ellen
 

Ja

Skrivet av  maria65a
Har alltid haft katter och har alltid tagit mediciner för att klara mig, dumt kanske men jag älskar katter. Har dessutom astma...
Men när jag helt avhöll mig till 100% från mjölkprodukter så kunde jag sluta med alla mediciner och hade inga som helst besvär av katterna. Märkligt!

Tyvärr klarade jag inte av att leva helt utan mjölk så numera äter jag restrektivt av det, allergin (som jag haft sedan 3 års ålder) är fortfarande helt borta medan astman är tillbaka fast inte så svår.

Kanske värt ett försök?
 

En tanke...

Skrivet av  Ellen m Embla
....jag blev av med min astma och allergi när jag fick hjälp med min candida, alltså kronisk svampinfektion i kroppen. Hade mycket i tarmar och lungor bland annat, och det var en näringsterapeut som upptäckte det.
Förutom medel speciellt mot svampen har jag ätit mineraler som ska stärka mitt immunförsvar och få det att fungera rätt, och så har jag särksild diet - bland annat utan mjölk...
Även socker, jäst och mjöl samt givetvis alkohol är bortplockat, eftersom jag varit extremt sjuk och detta är ämnen som ger snabb och lätttillgänglig näring åt svamp. Läs gärna om candida, gör en sökning på nätet och gå gärna och låna boken Candida, vår tids folksjukdom av Peter Wilhelmsson.
Eller läs på min hemsida, länk finns i infon, klicka vidare på Ellen-Sjukdomen. Tyvärr är sidan lite dåligt uppdaterad, men den är med fram till januari i år.
Kramar / Ellen
 

jag har läst

Skrivet av  maria65a
mycket om candia men jag tror inte att det är mitt problem *håller tummarna*

Men som dom flesta andra mår jag mycket bättre av att utesluta mjölk, socker och sädesslag. Tyvärr är det svårt att träna hårt utan att få i sig sädesslag så på den punkten har jag gett med mig för att må bra. Mjölken önskar jag att jag kunde skippa men varken soja, ris eller havremjölk funkar i kaffe och te *bläää* Sen får man ju inte glömma att vi lever i "mjölkbältet" här i norden och gamla vanor är svåra att bryta *s*
Det intressanta var att se vilka förändingar det gjorde på kroppen att vara restrektiv (stenålderskost) med dessa livsmedel, tex så försvann min vuxenacne som jag lidit av i många år och försökt preparera med allehanda läkemedel som bara gett kortvariga resultat.

Ibland så hjälper enkla saker bra mycket mer än dom piller som läkarna välvilligt skriver ut eller hur?
 

Tack för alla svar !

Skrivet av  Maria
jag ska prova ntg men vet inte vad än.. jag klurar !
 

Maria

Skrivet av  Å
så härligt att läsa det du skriver. Jag kan bara instämma i allt. Har oxå blivit bra mha av att utesluta mjölk helt. Dock kommer nästan allt tillbaka så fort jag börjar äta lite mjölk :(

 

Artiklar från Familjeliv