Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Räddningsdroppar

Skrivet av lena m 97:a 00:a o 02:a
Är det skillnad på akutdroppar och räddningsdroppar?? Tänkte beställa på internet, men där jag har hittat dem så är det samma sak, men här läste jag ett inlägg en gång om att det är skillnad, att i någon ingår det mer än i det andra?? Någon kunnig som kan reda ut det här åt mej??
Svar på tråden: Räddningsdroppar

Akutdroppar har fler

Skrivet av  Britt
I akutdroppar ingår räddningsdr plus Mimulus, Aspen, White chestnut, Olive, Crab apple och Impatience eller Vervain. Räddningsdr finns som modertinktur men akutdroppar får man nog blanda själv, eller köpa färdigblandat.
Det som säljs via internet är väl modertinktur, eller?
Akutdropparna är bra i många situationer tycker jag.
 

Vad är det?

Skrivet av  Nanna
Och när använder man såna?
 

Sök bara på ..

Skrivet av  Britt
"blomsterdroppar" så hittar du info.
Akutdroppar (eller räddningsdroppar) kan man ta vid alla akuta tillfällen, allvarliga som mindre allvarliga. Vid allvarliga tillfällen kan man ta dem medan man väntar på läkarhjälp och gärna fortsätta att ta dem jämsides med annan behandling om det går.
Vid mindre allvarliga tillfällen kanske det räcker med dropparna.
Själv har jag givit akutdroppar till mina barn, både in- och utvärtes vid insektsbett, småsår, bulor mm. En avledande manöver om inte annat!
Gav också min dotter då hon reagerade på något (som vi inte säkert lyckades fastställa vad det var..) med svällande tunga. När vi kom till sjukhuset hade det börjat vända. Vet ju inte om det skulle ha vänt ändå, men det är i alla fall bra för en moders nerver att tro att det hjälper.
Själv har jag tagit akutdroppar inför sådant som att hålla kurs, prata inför många mm. Och blivit kolugn.
 

Antar att du talar om

Skrivet av  Anso
resque remidy - bach droppar. det borde vara samma sak. de tar man när man hamnat i akut sorg eller schock - inte annars.
 

Artiklar från Familjeliv