Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Ny här - kort presentation

Skrivet av Anso
Vet inte om det här är ett snack som man presenterar sig på men jag gör det iaf.Jag heter Anso och är 32 Bor i Australien sedan 6 år tillbaka och har en Aussie man plus en Tindra på 13 månader.
Jag är sjuksköterska samt beteendevetare och jobbar just nu som risk konsult på ett livförsäkrings bolag. Jag praktiserar Reiki och är intresserad av alternativ medicin. Ska snart utbilda mig till thought field therapist med.
jaja lite om mej. Fråga på om ni vill veta mera.
Svar på tråden: Hej Ny här - kort presentation

Välkommen! :D

Skrivet av  Ellen m Embla
Jag *gillar* när folk presenterar sig! :)
Jag presenterar mig uförligt i min info, och ännu mer på vår hemsida! :)
VAD är thought fiels therapist? Såg att du frågade även nedan, men eftersom jag inte hade något att komma med tänkte jag att det inte var någon ide att svara... :)
Själv har jag snöat in på näringsterapi, och nu har det utvecklats till mer helhetstänkande så det jag blir alldeles upphetsad av just nu är integrerad funktionsmedicin! :D
Jaja, än en gång välkommen hit, hoppas du ska trivas!
Kramar / Ellen
 

Låter lite flummigt

Skrivet av  Anso
men det är en ackupressurmetod som tillämpas främst för att behandla psykiska eller psykosomatiska problem så som depression, ångest, bullemi etc men man kan även behandla rökare som vill sluta.
man utför ackupressur på median eller energi punkter på kroppen och därigenom påverkar man nervbanan som känslan har till och från hjärnan... typ alltså.
OM det fungerar så är det helt fantastiskt - man kan alltså behandla smärta eller depression på några minuter. självklart behöver man även tala om det som hänt eller problemet i sig men fysiskt så hjälper man processen på traven.

Jag är lite sugen på att starta en holistisk klinik i Stockholm nästa år.
 

Oj

Skrivet av  Anso
Har läst lite på din hemsida - vilken fruktansvärd sjudom du går i genom och lever med. Jag önskar att du var här i Australien för de har kommit så mycket längre i holistiskt tänkande och det finns flera oerhört bra kliniker där man behandlar alternativt.
 

:) Jag kämpar på!

Skrivet av  Ellen m Embla
Det finns ju inte så många alternativ - att lägga sig och dö känns faktiskt ännu tråkigare än denna kamp, och jag har gott hopp om att bli frisk framöver.
Ja, det är verkligen synd att det är så vattentäta skott mellan traditionell medicin och komplementära varaianter i Sverige, men det kommer väl förändras sakta men säkert hoppas jag. Det finns så många sjukdomar idag som sjukvården inte förmår hantera med sina kemiska små piller, och därför måste utveckligen gå åt det hållet.
Kliniken jag hittat nu arbetar med integrerad funktionsmedicin och blandar alltså traditionella medicinska kunskaper med komplementära kunskaper och de verkar dessutom nå resultat långt utöver det normala... :)
Kramar /Ellen
 

Artiklar från Familjeliv