Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Desperat

Skrivet av Anna
Jag är så trött så jag knappt kan röra mig! VAD ska jag göra?? Vad kan man ta fast man ammar?
Jag har två småbarn och de har varit sjuka liksom maken. PMS samt brist på ljus och motion bidrar också förstås - nu behövs hjälp snabbt!
Svar på tråden: Desperat

Kanske inte ett svar du vill ha...

Skrivet av  Maa
men du behöver vila! Har du svårt att få tid med det? Då behöver du be någon om hjälp så att du får tid. Jag tror inte på att kicka igång en kropp som kraftigt säger ifrån att den måste vila. Det tror jag man tvingas äta upp senare.
Så tricket är väl att träna sig i att be om hjälp.
 

Håller med!

Skrivet av  Anso
Sova och vila är det enda som hjälper i längden.
 

Håller med övriga talare...

Skrivet av  Camelia
Om du är trött så ska du vila. Att då ta uppiggande preparat som rosenrot eller liknande kan göra att du kraschar senare istället. Jag har flera bekanta som har gjort just så och nu är sjukskrivna för utbrändhet...

Jag vet inte vad du kan ta när du ammar, men fettsyror som Omega-3 är alltid bra att få i sig. Likaså vitaminer och mineraler, MiviTotal är ett bra preparat i så fall. Men kolla med hälsokosten om du kan ta de här när du ammar!
 

Ni har ju rätt...

Skrivet av  Anna
är helt utsliten. Ska beställa läkartid samt försöka ta igen sömn. Tack för era svar!
 

Anna!

Skrivet av  Camelia
Det låter som ett klokt beslut!!

Jag tycker att du kan be din läkare om att ta lite blodprover på dig när du är där - kolla hur du ligger till i järnvärde, b-vitaminer och annat. Och be även att de kollar din sköldkörtelfunktion - det är ju ganska vanligt att kvinnor har problem med den och det är ju bra att utestluta så många fysiska orsaker till din trötthet som möjligt.
 

Aloe Vera dryck

Skrivet av  Nettiplätt
kan hjälpa till på traven. Under hög belastning och mycket stress så förbrukar kroppen mycket mer vitaminer och mineraler än annars, vilket gör att man i regel mår bra att öka intaget...

Ett bra sätt kan vara att dricka Aloe Vera-dryck, som finns att köpa både direkt hos återförsäljare och i hälsokosten. Se bara till att det är en hög andel Aloe i drycken (den jag dricker innehåller 98% om jag minns rätt). Vi får ju inte göra reklam här, så jag antar att man inte får skriva märket på det man dricker... Tyvärr känner jag inte till alla märken, men det är klart att det finns flera bra produkter på marknaden!

Drycken innehåller ju inte exakt allt man behöver, men tillräckligt för att bli mycket piggare.

Börja med en liten dos då magen kan bli ganska bubblig i början (den som säljer drycken åt dig kan säkert hjälpa till).

Men som övriga har sagt så behöver du ju naturligtvis vila också...

Lycka till!
 

tillägg ;)

Skrivet av  maja
se till att aloe veran har kvalitetstämpeln på sig som garanterar att den är godkänd och kontrollerad.
"certified by International aloe science council"

/maja
 

Precis,

Skrivet av  Nettiplätt
det är viktigt att det är bra kvalitet på aloen, annars kan man lika bra dricka något annat!

Tack Maja!
 

Artiklar från Familjeliv