Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag får inflammerade hårsäckar i huvudet...

Skrivet av Malin FF
som finnar fast det blir inte "varigt" utan det är som knölar, som gör ont. Sitter ibland ända ut i hårfästet vid kindbenen eller pannan, där de syns. Kan ta flera veckor innan de går bort (finnar går bort mycket snabbare)
Det skulle kunna vara schampoot som är boven, för jag märker att jag inte kan använda några alls, då blir hela huvudet fullt...men eg är inget schampoo jag provat hittills riktigt bra, jag får alltid några "knölar"
Någon som känner igen det och har några råd vad man kan göra???
Svar på tråden: Jag får inflammerade hårsäckar i huvudet...

hmm

Skrivet av  maja
ofta beror ju såna saker på vad man äter, men det kan ju helt klart förvärras av att man inte tål shampoot... har du prövat et "helt naturligt shampo" utan en massa syntetiskt skräp (ursäkta uttrycket)?
gå in på sanna ehdins hemsida (ehdin.com) och läs! där står vilka ämnen man bör undvika. tyvärr finns många av dessa ämnen även i de produkter som utges för att vara "helt naturliga", så läs innehållsdeklarationen noga!

lycka till!!!
skriv gärna hur det går!

kram maja
 

Jag brukar få

Skrivet av  Skrållan
det om jag anv fel sorts schampo. Kan inte anv ngt schampo som säljs på vanlig matvaruaffär. Då får jag om inte annat klåda i hårbotten. Har provat ett horologischampo en gång då det var som värst och "knölarna/finnarna" försvann direkt.
Har köpt ett schampo hos frissan för känslig hårbotten nu och det verkar funka bra också.

 

Artiklar från Familjeliv