Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Zonterapi/akupunktur vid provrörsbefruktning

Skrivet av Hoppfull
Hejsan!
Är det någon som har testat zonterapi eller akupunktur eller någon annan alternativ metod vid provrörsbefruktning?
Hur gick det? Finns det någon studie?
Jag ska göra min tredje ICSI behandling och vill gärna bättra på oddsen...
Supertacksam för all info.
Svar på tråden: Zonterapi/akupunktur vid provrörsbefruktning

Jag vet en

Skrivet av  julgranen
kvinna som hänger en del i ankomst 2003/09 som provade akupunktur med bra framgång, men det var nog en vanlig befruktning tror jag. Du kan ju fråga henne! Hon kallar sig Runa
 

Ok tack imt

Skrivet av  Hoppfull
imt
 

Hej!

Skrivet av  Tova
Jag tänker gå på akupunktur i och med min akupunktur och har hört mycket positivt om resultatet, speciellt att få ägget att fästa.

Se på www.akupunktur.se för lite mer info

En studie jag har hittat finns påhttp://www.tcmstrategies.com/infarticle2.html

Studien visar att antalet gravida efter ivf blev 42% med akupunktur och 26% utan akupunktur. Bara en studie, jag vet, men nog så stor skillnad för att vara intressant, eller hur!

Lycka till med din ivf. 2005 blir vårt barnår, eller hur!

Kram, Tova
 

Hej Tova!

Skrivet av  Hoppfull
Tack för ditt svar. Och studien var ju positiv även om det bara är en studie så pekar den ju på att chanserna att bli gravid ökar med akupunktur.

Jag har redan bokat tid för akupunktur-jag börjar min ICSI behandling nästa vecka. Spännande!

Visst blir 2005 vårt "barnaår":-)

Lycka till & kram på dej.
 

Jag vet en kvinna

Skrivet av  Lilith
som misslyckats på de två första försöken, vid tredje gjorde hon zonterapi (hon är inte typen som "tror" på sånt egentligen) och de fick en liten bebbe.
 

Hoppas hoppas

Skrivet av  Hoppfull
att det blir samma sak för mig jag har oxå, jag har två misslyckade försök bakom mig.
 

Inte direkt

Skrivet av  MiaMaria
Men jag blev gravid med hjälp av akupunktur i höstas. Då hade vi försökt i två år och hade blivit undersökta och inte upptäckt några fel, men inget hjälpte ändå. Vi stod i kö till IVF, för det var det enda den "vanliga" sjukvården hade att erbjuda.

Då gick vi till en kinesisk kvinna som finns på Stora Essingen i Stockholm och på bara en månad blev vi gravida helt själva. Hon hade hjälpt massor av människor tidigare också.
 

Artiklar från Familjeliv