Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad gör man nu??

Skrivet av sanna
Hej!
Hade för 2 år sen en liten romans med en separerad man och blev gravid. Det var inte planerat, vi hade varit slarviga. Vecka 8 fick jag missfall, relationen rann ut i sanden och sen dess har jag levt ett singel liv.Var på semester för 7 veckor sen. Hade en semester flirt(ljuvlig historia)och nu är mensen försenad. Tog en graviditetstest som visar positiv. Jag kan inte förstå hur detta kan hända igen. Jag har räknat dagar från min mens, ägglossning osv. Det kan inte vara så här lätt att bli gravid, många människor försöker i år för att få barn. Jag hade sex 8 dagar efter avslutad mens,och visst använde vi kondom, men inte tillräkligt bra. Vi är i kontakt ännu, men har inget sagt till honom, vet inte vad jag ska göra nu? Funderar på mitt tidigare missfall, funderar om det är fel på testet osv. Känner mig ganska ensam just nu.
Svar på tråden: vad gör man nu??

hej Sanna!

Skrivet av  skorpan bf 11/6
Jag vet hur det känns. Det spelar ingen roll hur många människor det finns runt om en ...man känner sig fortfarande ensam. Och särskilt när det är om något sånt här.

Om det nu är så att du är gravid, skulle du vilja behålla barnet? ...hur långt gången är du?

Kramiz
 

hej skorpan

Skrivet av  sanna
Efter mina egna uträkningar, har jag blivit gravid runt den 23/3 så då är jag i 3 veckan bara.
Abort är inget alternativ för mig, jag älskar barn och har alltid drömt att få egna men kanske inte på detta vis.Jag är redan över 30år och det senaste åren har jag accepterat att jag inte kommer att träffa "den rätte" och aldrig få egna barn. Det känns bara konstigt den här situationen. Jag vågar inte tänka på det för mycket och minsta kramp i magen påminner mig om missfallet. jag tror jag kommer att få missfall igen, är rädd för det. Är även rädd för familjens och folks reaktioner. Jag tog graviditets testet för 2 dagar sen, så jag är ännu lite chockad.
Om nu allt går bra, kommer jag klara av det, uppfostra ett barn ensam? Om allt går bra kommer mitt liv förändras totalt, det är en skrämmande tanke.
Ska imorgon köpa ett nytt test, måste dubbelkolla!!!
Underbart att det finns en sådan här sida, så att man kan läsa hur andra har det och man förstår att man är inte helt unik i denna situation. Tack till er alla!!
 

jag hittade hit...

Skrivet av  skorpan bf 11/6
...för ca en månad sedan, och det har varit ett enormt lyft för mig.
Jag hoppas verkligen att allt går bra för dig, håller tummarna att det inte blir missfall.
Hoppas att du stannar här och skriver av dig som vi andra gör. Många av oss håller till på ankomst sidorna också...de är också jätte bra!

Själv har jag varit ensam sedan v 11 i graviditeten. Och det var tungt i början när man inte visste hur folk skulle reagera. Men de har varit mycket stöttande och positiva...känns skönt med den tryggheten. Men det var nog inte förran jag kom i kontakt med andra i samma situation som det kändes lättare :)

Abort var inte heller någonting jag tänkte på direkt...och nu är jag så glad att jag fortsatte graviditeten.

Lycka till!
 

Hej!

Skrivet av  Mikka69 v.32
Såg att vi tillhör samma ankomst grupp! Juni alltså och samma bf datum har vi med...Nu ska ju jag snittas så det blir ju den 25/5...Men ändå! Trodde jag var ensam där...
 

ahhh...

Skrivet av  skorpan bf 11/6
...tjena!
Har ju sett dig i juni gruppen :)
Jag som trodde jag var ensam om att vara ensam där ;)
Vi ses här eller där...hehe
 

Visst kommer livet att förändras

Skrivet av  Lisa o Adam 8/2 på besök
men bara till det bättre om du frågar mej. Jag har också varit ensam hela grav (Adams pappa bor i USA). Adam är drygt 2 år nu och jag kan ärligt säga att dessa 2 år har varit de bästa i hela mitt liv!! Allt har funkat hur bra som helst! Lycka till!!
 

hej sanna

Skrivet av  mija bf 8/8
ja, det är andra gången för mig också som jag blir hastigt gravid. första gången slutade i abort som jag aldrig har ångrat, och nu gjorde pappan och jag slut efter bara ett par månader på graviditeten.

men det går ju! herregud, jag vet inget annat: bebisen kommer inte att veta någon annan verklighet heller. så det ordnar sig. trots att jag pluggar och har dåligt med pengar och lägsta föräldrapenningen och inget kapital att leva av :) och trots att jag har ett år kvar till examen på utbildningen jag går, och trots att pappan och jag knappt kan prata med varandra, och trots att, jaaa, du fattar :)


du är inte ensam, även om det såklart är en väldigt ensam position du har nu. lyssna inåt så har du svaret själv, ingen annan kan tyvärr tala om för dig vad man gör nu... :)

jag kan tala om vad jag gör däremot: väntar med enorm spänning på underbarungens ankomst.

kolla på www.minna.nu, de är ett bra stöd för ensamstående mödrar. för mig till exempel :)
 

hej sánna hur går det?

Skrivet av  mija bf 8/8
har du testat igen, är du säker på att du är gravid? hur går tankarna?

tänker på dig.
kram
 

Artiklar från Familjeliv