Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vill bo själv men vågar inte...

Skrivet av jossan bf 8/8
vet inte hur jag ska göra..det funkar inte som det är nu även om jag älskar min pojkvän...
han blir fruktansvärt arg för minsta lilla och skriker och gormar så jag blir rädd..sen är ju givetvis allt mitt fel..aldrig hans fel...
han har redan 3 barn och det är jobbigt när de är här för de lyssnar inte på sin pappa eller mig det är alltid massa konflikter...
men samtidigt som jag förstår att det är ohållbart att ¨må så här dåligt så är jag livrädd att bli ensam..jag menar hur ska jag våga ta steget och bli ensam? och tänk om jag gör barnet en gintjänst...

är alla här lämnade eller inte haft ett förhållande med killen eller har några här lämnat pappan av egen kraft?

kram J
Svar på tråden: vill bo själv men vågar inte...

hej Jossan

Skrivet av  skorpan bf 11/6
Jag tycker inte du ska tveka att ta steget ut och vara ensam, om du inte klarar av att vara tillsammans med din pojkvän. Ibland måste vi göra svåra val, men känn efter vad som är bäst för dig och ditt blivande barn.

Själv lämnade jag min pojkvän då jag var gravid i 11:e veckan. Han gjorde mig illa psykiskt och även fysiskt i slutet...och jag kunde inte tänka mig en framtid med honom. Det var tufft, men jag visste att jag skulle må mycket bättre utan honom.
Och att vara ensam är inte så illa som man kanske tror först.

Om du mår riktigt dåligt i ditt förhållande, så hoppas jag att du överväger och gör det som får dig att må bäst...tänk också på barnet.

Kramiz
 

jag vet att jag borde det..

Skrivet av  jossan bf 8/8
men det känns så jobbigt..speciellt när jag vet att jag måste gå till soc be dem hjälpa mig med en lägenhet och pengar till den.....
allt känns så övervälgande...

kram J
 

Artiklar från Familjeliv