Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Du skall verkligen verkligen..

Skrivet av Susanna och Ernst, bf 8/9
..tänka igenom det här noga. Och om det hela tiden kommer fram till att du skall behålla barnet skall du göra det. Finns det ingen annan du kan få stöd ifrån?
Jag förstår att ett sex år långt förhållande är något man inte bara bryter upp ifrån. Kanske han ändrar sig? Jag är ju i den sitsen att det finns två möjliga pappor till mitt barn, och när de fick reda på det flippade den ena totalt och hotade med att gå till rätten och jag vet inte allt. Han vart rent hemsk, och jag vart rädd. Men jag stod på mig, och nu är han jätteengagerad i barnet. Han har gjort en totalomvändning. Han behövde nog bara tid att vänja sig, men framföallt se att jag faktiskt menade det jag sa och at jag stod för mitt beslut. Kanske din kille också ändrar sig när han har valet att antingen bli pappa eller att lämna den han älskat så länge. Och lir det det sistnämnda, då är han ändå inget att ha skulle jag säga.
Det där med pengarna. Jag är sjukskriven student och kommer få lägsta föräldrapenningen. Det kommer gå ändå. Det går om man vill!
Hur som helst, du har redan gjort två aborter, en emot din vilja. Gör inte en till utan att verkligenverkligen tänka igenom det. Är han verkligen värd den psykiska smärtan?
Det finns bra psykologer knutna till de flersta MVC. Kanske du kunde gå till en av dem och vädra lite?

Hur du än gör så finns alla vi här, om du behöver oss. KRAM!!
Svar på tråden: Du skall verkligen verkligen..

Svar till Sassylili *imt*

Skrivet av  Susanna och Ernst, bf 8/9
..
 

Tack så mycket

Skrivet av  Sassylili

Det känns faktiskt skönt o veta att man kan prata av sig här...
Och jag ska ta ditt råd o söka en kurator. De kanske tom kan prata med min kille så han kan se det lite ur min synvinkel också. Men än en gång Tack
 

minna-mottagningen!!

Skrivet av  mija
www.minna.nu


där går jag. de är underbara. kram
 

Artiklar från Familjeliv