Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God morgon!

Skrivet av skorpan bf 11/6
Idag känner jag mig otroligt rastlös...
sitter här på jobb och vet inte vad jag ska ta itu med först.

Jag har ju mitt 2:a UL idag! :) ...åååhhh, så spännade! Hoppas ju få reda på vad det blir....

5 timmar tills dess.... *längtar*

Jag var själv på det första ultraljudet, men idag tar jag med syrran. Hon har varit ett otroligt stöd för mig, och det känns skönt att ha någon med :)

Ha en bra dag!!
Kramizar
Svar på tråden: God morgon!

Hur gick det på ul

Skrivet av  mikka69 v.33
Fick du veta kön? *nyfiken*
 

åhhhh...

Skrivet av  skorpan bf 11/6
...så gulligt det var.
Det blir en tjej! :D
Man smälter ju när man ser de söta små fötterna, händerna, ansiktet med runda kinder...ja allt!!

Hom kommer bli en "standard" bebis. Väger just nu 2059g i vecka 33. Så BM tror det blir 3500g vid födseln. Allt känns så mycket verkligare på nå\'t vis nu, plus att man kan säga "hon" istället för "den" :)

BM trodde också att bebisen skulle komma vid beräknad tid, eftersom min systers dotter kom ut exakt på dagen. Sa att det ligger i generna....hmmm
Visst hade det varit bra, men jag tror att det där är mer individuellt. Hoppas hon har rätt iallafall ;)

Direkt efter gick jag och köpte världens sötaste lilla solhatt till min än-så-länge-pytte-lilla-tjej ;)

Kramizar :)
 

Åh!

Skrivet av  Mikka69 v.33
Vad glad jag blir för din skull!
Jag får ju också en flicka så det är ju rätt träffande.
Samma förlossningsdatum från början och båda får tjejer!
Skoj!
Grattis ännu en gång!
 

har du...

Skrivet av  skorpan bf 11/6
...ett namn till din lilla tjej än? :)
*nicke nyfiken* ;)
 

wow!

Skrivet av  mija
*avis*
häftigt stt du vet mer om pluttan nu!

det känns som att jag är i en tid där inget händer... bara väntan. ska till bm nästa gång om en månad, annars inget.. vant mig vid sparkarna, börjar tom tycka de är obehagliga ibland (fy vad läskigt när den sparkas ner mot underlivet!)

längtar så efter underbarungen nu! tittar på barnkläder, kikar på vagn, samlar ihop ärvda saker, och lääängtaaaar!

som sagt: grattis :)


 

jag vet...

Skrivet av  skorpan bf 11/6
...precis hur det är i den perioden som du är i nu. Allt står verkligen stilla...men, det coola är att det faktiskt inte är så lång tid tills det börjar rulla på. Tiden kommer att rusa iväg!

Usch vad jag låter trist. Jag ville ju att tiden skulle gå ännu fortare...men nu helt plötsligt är jag här i v33. Och nu tror jag inte att jag kommer att hinna med allt.
Men tiden är underbar...faktiskt!

Kram
 

Grattis

Skrivet av  Sassylili

Måste bara få skriva GRATTIS till flickan..Fast hon inte e nerkommen än. ;-)
 

tack...

Skrivet av  skorpan bf 11/6
...det känns super häftigt att veta!! :)
 

Artiklar från Familjeliv